Šedivé ulice rozzáří barevné tenisky s ilustrací české krajiny na podrážce

Do ulic Česka vtrhla nová česká značka obuvi PÁR a představuje nadčasové boty, které nedělají rozdíly. Jsou genderově neutrální, vyhýbají se sezónním kolekcím a nezáleží na věku jejich nositele ani na příležitosti, kam je nosí. Přesto mají neokoukanou siluetu a punc jedinečnosti. Za PÁRem stojí dvojice Jan Kloss a Darina Zavadilová, kteří před lety naučili Čechy nosit tenisky BOTAS 66. Vedle bot mají v plánu vyrábět další produkty, vždy ve spolupráci s českými designéry.

„PÁR balancuje mezi městem a přírodou, technologií a tradicí. Spojuje v sobě vše, co nás baví a obklopuje. Od hudby a umění, přes design, architekturu, až po výlety po Čechách i do zahraničí. PÁR je zodpovědná lokální značka, jakou bychom sami rádi objevili a dále sledovali, protože nikdy není jasné, s čím přijde příště,“ vysvětluje grafický designér Jan Kloss.

Foto: Bet Orten pro PÁR, archiv značky

Boty PÁR ve svém designu kombinují měkký a poddajný svršek bez podšívky s dynamickou teniskovou podešví. Jejich podoba odkazuje ke klasické mokasíně. První várka několika modelů uvádí elegantní hnědou, výraznou hořčičně žlutou i elektrizující modrou. Ovšem nejvýraznějším PÁRem je bezpochyby model 90s připomínající  estetiku outdoorové módy devadesátek, která se opět vrací.

Podoba bot je výsledkem spolupráce značky PÁR s respektovanou českou designérkou Eliškou Horčíkovou, která již 7 let pracuje pro světově známou značku Camper a také navrhuje obuv pod vlastní značkou Cutulum. „Boty PÁR jsou výstupem testů a úvah o tom, jak dohromady poskládat jednotlivé díly, ze kterých je bota ušitá a slepená, tak, aby podporovaly přirozenou ergonomii, pohodlné nošení a kvalitu. Jsou to boty, kde není žádný komponent navíc a kde každý dílec má svůj smysl,“ říká Eliška Horčíková.

PÁR pocházejí z Čech, což majitelé hrdě vepsali do podrážek, na kterých nositelé najdou ilustrace Jana Klosse a Matěje Činčery. Lze v nich objevit dominanty pražské i české krajiny, nejen přírodní, ale také městské, nejen existující, ale i ty nerealizované.

„České obuvnické tradice si vážíme, a proto jsme původně počítali s tím, že budeme vyrábět v České republice a věnovali jsme tomu hodně času a energie. U oslovených výrobců byl ale velký problém s kapacitou výroby a dlouhými dodacími termíny. Zároveň zde nejsou dostupné potřebné materiály a technologie, takže by se stejně většina komponentů a materiálů musela dovážet z různých koutů Evropy,“ vysvětluje Darina, proč se nakonec rozhodli pro výrobu v Portugalsku. „Do budoucna bychom ale rádi směřovali k vlastní výrobě v Česku,“ doplňuje.

Podobné texty

FEBEN, IAMISIGO a Rave Review sa stali finalisty Zalando Visionary Award 2025

Dánská módní mekka znovu ožije v lednu. Kromě stálic...

NEHERA otevřela první obchod na Slovensku. Kdy otevře v Česku?

Slovenská značka NEHERA završila oslavy deseti let od svého...

Jaké make-up trendy ovládly TikTok?

S příchodem chladnějších měsíců obměňujeme nejen naše šatníky, ale...

Laformela Main Line a nabitý módní podzim

Praha zažívá podzimní módní orgie. Po strhujícím debutu Radky...