Šedivé ulice rozzáří barevné tenisky s ilustrací české krajiny na podrážce

Do ulic Česka vtrhla nová česká značka obuvi PÁR a představuje nadčasové boty, které nedělají rozdíly. Jsou genderově neutrální, vyhýbají se sezónním kolekcím a nezáleží na věku jejich nositele ani na příležitosti, kam je nosí. Přesto mají neokoukanou siluetu a punc jedinečnosti. Za PÁRem stojí dvojice Jan Kloss a Darina Zavadilová, kteří před lety naučili Čechy nosit tenisky BOTAS 66. Vedle bot mají v plánu vyrábět další produkty, vždy ve spolupráci s českými designéry.

„PÁR balancuje mezi městem a přírodou, technologií a tradicí. Spojuje v sobě vše, co nás baví a obklopuje. Od hudby a umění, přes design, architekturu, až po výlety po Čechách i do zahraničí. PÁR je zodpovědná lokální značka, jakou bychom sami rádi objevili a dále sledovali, protože nikdy není jasné, s čím přijde příště,“ vysvětluje grafický designér Jan Kloss.

Foto: Bet Orten pro PÁR, archiv značky

Boty PÁR ve svém designu kombinují měkký a poddajný svršek bez podšívky s dynamickou teniskovou podešví. Jejich podoba odkazuje ke klasické mokasíně. První várka několika modelů uvádí elegantní hnědou, výraznou hořčičně žlutou i elektrizující modrou. Ovšem nejvýraznějším PÁRem je bezpochyby model 90s připomínající  estetiku outdoorové módy devadesátek, která se opět vrací.

Podoba bot je výsledkem spolupráce značky PÁR s respektovanou českou designérkou Eliškou Horčíkovou, která již 7 let pracuje pro světově známou značku Camper a také navrhuje obuv pod vlastní značkou Cutulum. „Boty PÁR jsou výstupem testů a úvah o tom, jak dohromady poskládat jednotlivé díly, ze kterých je bota ušitá a slepená, tak, aby podporovaly přirozenou ergonomii, pohodlné nošení a kvalitu. Jsou to boty, kde není žádný komponent navíc a kde každý dílec má svůj smysl,“ říká Eliška Horčíková.

PÁR pocházejí z Čech, což majitelé hrdě vepsali do podrážek, na kterých nositelé najdou ilustrace Jana Klosse a Matěje Činčery. Lze v nich objevit dominanty pražské i české krajiny, nejen přírodní, ale také městské, nejen existující, ale i ty nerealizované.

„České obuvnické tradice si vážíme, a proto jsme původně počítali s tím, že budeme vyrábět v České republice a věnovali jsme tomu hodně času a energie. U oslovených výrobců byl ale velký problém s kapacitou výroby a dlouhými dodacími termíny. Zároveň zde nejsou dostupné potřebné materiály a technologie, takže by se stejně většina komponentů a materiálů musela dovážet z různých koutů Evropy,“ vysvětluje Darina, proč se nakonec rozhodli pro výrobu v Portugalsku. „Do budoucna bychom ale rádi směřovali k vlastní výrobě v Česku,“ doplňuje.

Podobné texty

Vůně moře a ženskost: Klára Marie Bliss a Furiosa přichází s novou kolekcí šperků

Spojení české šperkařské značky Furiosa a nezaměnitelného rukopisu designérky...

Cvičte stylově. Jaká je kolekce Terezy Rosalie Kladošové a Kinoko?

Česká značka athleisure oblečení Kinoko uvádí svou první kolekci...

Jako by mě opustila všechna síla. Jaká je nová kniha od Lindy Bartošové?

Kniha, která vyšla 24. března, je souborem devíti otevřených...