House of Dagmar získává Cenu udržitelnosti

„WE EXIST BECAUSE WE WANT TO EMPOWER THE NEW GENERATIONS OF INFLUENTIAL WOMEN!“

Švédská značka House of Dagmar se udržitelnosti věnuje více jak 15 let. Nejen za to ji ocenila odborná porota v čele s modelkou a enviromentální aktivistkou Arizonou Muse, CEO kodaňského týdne módy Cecilií Thorsmark nebo CSO Global Fashion Agenda – Mortenem Lehmanem – a předala jí vůbec první Zalando Sustainability Award.

Podle poroty je závazek House of Dagmar směrem k udržitelné budoucnosti evidentní. Se znalostí, že materiály tvoří až 70% ekologické stopy značky, je House of Dagmar odhodlaná odstraňovat neudržitelné materiály ze svého procesu a nahrazovat je udržitelnějšími variantami včetně recyklovaných materiálů nebo variant s nižším obsahem chemikálií a nižším použitím vody při výrobě. Jejich snaha podílet se na pozitivním dopadu nechybí ani v aktuální kolekci, kde je 90% materiálů označeno jako GOOD CHOICE – což naznačuje použití právě více udržitelných materiálů a také vzdělávání zákazníků v rámci jejich nákupních rozhodnutí. Značka si sama klade do cesty nejrůznější výzvy a už v roce 2017 začala měřit svůj roční “fibre footprint”. Od té doby snížila spotřebu vody o 41%. Konečně porota ocenila porozumění značky celému dodavatelskému řetězci se zájmem o práva dělníků a dodržování všech standardů značky.

House of Dagmar je švédská rodinná značka, která funguje od roku 2005 a založily ji tři sestry – Sofie Wallenstam, Karin Söderlind a Kristina Tjäder. Rozhodly se navázat na odkaz jejich prababičky, Dagmary – odtud i název značky. Dagmara byla krejčová a sebevědomá modelka, která ctila perfektní řemeslo. A právě to je odkaz, ve kterém sestry pokračují a snaží se vytvářet nadčasové a velmi kvalitní kousky, navíc s filozofií udržitelnosti v DNA značky bezprostředně od jejího vzniku.

House of Dagmar může být inspirací nejen pro lokální tvůrce.

Porotci Zalando Sustainable Award

Arizona Muse – modelka, enviromentální aktivistka a konzultantka v oblasti udržitelnosti

Cecilie Thorsmark – CEO – Copenhagen Fashion Week

Morten Lehman – CSO – Global Fashion Agenda (GFA)

Dio Kurazawa – poradce značek v oblasti udržitelnosti

Kate Heiny – Director of Sustainability, Zalando

Lena-Sophie Roeper – Buying Director Premium & Luxury