Móda je krásná uvnitř #11 FASHION REVOLUTION – Buďte při tom!

Pokud je vám téma udržitelné módy blízké, nebo pokud sledujete večerní zprávy, určitě si pamatujete pád budovy Rhana Plaza v Bangladéši 24.4.2013 při němž zemřelo 1133 lidí. Reportáž ze dní po pádu a mnoho fotografií najdete na stránkách České televize. 

Mezi ekology a odborníky se říká, že změnit postoj lidí ke konzumaci a nezodpovědnému zacházení s přírodními zdroji, znečišťování vody a vzduchu, neetickým způsobům výroby a pro transformaci další neduhů moderní společnosti by se muselo stát něco velkého, něco, co by otřáslo světem. Přišly vlny tsunami, sesuvy půdy, tornáda, záplavy. Po hektických záchranných akcích a vlně charity pro postižené oblasti se nezodpovědně vyrábí, konzumuje a znečišťuje dál.

Pád budovy Rhana Plaza se ale může stát historickým mezníkem. Začátkem transparence ve výrobě, začátkem lepších a bezpečnějších podmínek pro dělníky v zemích třetího světa, kteří vyrábí naše oblečení, začátkem netoxického oblečení na našich trzích, které nebude končit v popelnicích. Den pádu Rhana Plazy byl stanoven profesionály z módního průmyslu jako Fashion Revolution Day. 

Toto hnutí začalo ve Velké Británii a aktuálně se do něj zapojilo téměř 60 zemí po celém světě. První ročník Fashion Revolution Day je věnován etické produkci a transparenci. Jeho motto zní „Who made my clothes?“. Nejde o to, která značka, jde o to kdo. Byl to muž, nebo žena? Jaký vedou život? Jak daleko od své rodiny žijí, aby mohli dostat práci a jaká je jejich odměna za tuto emoční oběť? Jaké na sobě mají oblečení oni? V jakých podmínkách vyrábí naše oblečení?  

Jaká je opravdová cena našeho oblečení?  A jak se zapojit?

Pokud máte zájem zapojit se a podpořit Fashion Revolution Day, pokud vás zajímá, kdo ušil vaše oblečení, vyfoťte své oblečení naruby, vyfoťte cedulku, kde je název značky a vytvořte hashtag #insideout a nasdílejte ho na sociálních sítích. Do svého postu můžete přidat i označení konkrétní značky, o jejichž vyjádření k transparenci stojíte. 

Příklad vašeho postu na Twitteru: I’m wearing my clothes #insideout because … I want @ (brand) to do something about it. 

V den výročí pádu Rhana Plaza vyzývá Fashion Revolution k nošení oblečení naruby. Foťte, sdílejte a tagujte #insideout #CzechRepublic nebo #SlovakRepublic. 

Podívejte se na více informací na stránách Fashion Revolutionpodpořte tuto iniciativu na Facebooku  a na Twitteru

V Čechách se do Fashion Revolution zapojí kromě Fashion MAP také butik Czech Labels and Friends, Slovak Fashion Council a multifunkční prostror Kontakt v Bratislavě. Pokud i vy máte zájem se aktivně zapojit, máte butik, nebo chcete přednášku o etice v módě na vaší škole, dejte nám vědět na kamila_boudova@live.com. 

Podobné texty

Ukrajinská značka KSENIASCHNAIDER: Provokuje a boří hranice mezi realitou a digitálním světem

Think Inside the Box. Motto nejnovější kolekce ukrajinské značky KSENIASCHNAIDER...

Vlna nového začátku. Ve Zlíně se chystá další ročník Fashion Eventu Dotek.

Již potřinácté ovládne Zlín módní akce Fashion Event Dotek....

NEJIKONIČTĚJŠÍ POZVÁNKY NA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY

Když jsme poprvé viděli Harryho Pottera, jak dostává obálku...