Úspěch Petry Ptáčkové na MBPFW

Petro, vůbec poprvé v historii českého fashion weeku nákupčí zvažují koupi designérské kolekce, a je to právě ta vaše. Jaké jsou to pocity?

Pocity jsou to úžasné, i když mi to pořád úplně nedošlo. Tím, že jsem už měla přehlídku v zahraničí, tak to pro mě není až tak nepředstavitelné. Jen mě nikdy nenapadlo, že to potká zrovna mě.

Byla jste překvapená, když vás oslovili s nabídkou?

Spousta lidí mi už v minulosti říkalo, že se mojí tvorbou hodím do japonské kultury, a že bych se měla profilovat směrem na asijský trh. Takže v tomto směru až tak úplně ne, ale jinak samozřejmě hodně, protože stále nevěřím tomu, že má takto někdo zájem o mé věci.

Jaké máte další plány? Co vás teď čeká?

To o co se delší dobu snažím, jelikož prodávám na Not Just a Label, je správná cenotvorba. Abych na tom na jednu stranu netratila, ale aby ta cena byla i oprávněná. Pořád se do toho ještě dostávám a není to jednoduché. A tím, že mě nic nenutilo se nad tím pořádně zamýšlet, tak se až do teď nic nedělo. Na NJALu prodávám už dva roky stejné věci, ale teď konečně přišel důvod se do toho opravdu opřít a dát si takový rychlokurz marketingu.

Takže na všem pracujete sama, nebo máte tým lidí, kteří se vám starají o produkci, marketingu a PR?

Tým jako takový nemám, ale je kolem mě spoustu lidí, kteří mi pomáhají. Mezi nimi Pavlína Louženská nebo kreativní ředitel MBPFW Lukáš Loskot, který s tím má zkušenosti. Celkově mi tým MBPFW pomáhá, protože mají radost a je to pro ně důkaz toho, že se povedlo něco, o co se snažili. V prvé řadě to, že nákupčí vůbec dorazili a pak taky to, že mají o nějakého designéra zájem.

Myslíte si, že vám pomohla podmínka představit na MBPFW kolekci na jaro/léto 2015?

Určitě ano. Myslím si, že nákupčí s tím sem jedou, protože pro ně je to přirozené. Kdybych přišla s letošní zimní kolekci, tak už je pozdě.

Víte už, co vše od vás koupí? Bude to celá kolekce nebo jen vybrané modely?

Zatím jsme se o tom nebavili, protože první na co se zeptali, bylo, jestli mám vytvořené velkoobchodní ceny. Spíš se zajímali o provedení kolekce, její zpracování a byli překvapení z multifunkčnosti oděvů, což ale mně přidává práci v naceňování. Není jednoduché nacenit například kabát, který je plnohodnotnými třemi kusy oblečení jako sukně, kraťasy a kabát a pak ta cena musí být trojnásobná. Takže to musíte umět popsat tak dobře, aby lidé pochopili, proč to tolik stojí, což je na tom to nejtěžší.

„Jsme nesmírně rádi, že se právě díky akci Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend poprvé v historii českých fashion weeků uskutečnil prvotní kontakt mezi nákupčím a návrhářem. Na druhou stranu jsme to předpokládali – je to přece základní úkol akce typu fashion week, říká k situaci Ema Janáčková, asistentka ředitele MBPFW, která má na starosti také zahraniční hosty. „Dostat nákupčí, lidi z byznysu a press do Česka nebylo jednoduché, ale také ne úplně nemožné. Na našich cestách se běžně setkáváme s lidmi, které přímo zajímají lokální scény, malé fashion weeky, neznámé talenty. Všichni nákupčí si ale musí nejdříve danou scénu osahat, zjistit, zda je bezpčená, vidět práci designéra jednou, dvakrát i třikrát. Pořád jde přece o investici,“ pokračuje Ema a dodává, že i když MBPFW slouží primárně jako platforma pro prezentaci designérů a nemůže je tak následovat ve všech krocích při budování byznysu, Petru bude nadále podporovat stejně intenzivně jako dosud. Stejně tak počítá MBPFW s mezinárodními návštěvami i další rok a během příprav na další ročník si hodlá intenzivně budovat status největší české, mezinárodně významné módní události.

 

 

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek