V rámci pařížského fashion weeku proběhly jedny z nejočekávanějších show sezóny. Co měly společného přehlídky značek Saint Laurent, Dior, Lanvin a Valentino? Všechny kolekce známých módních domů byly připravovány novými kreativními řediteli! Změna kreativního ředitele je pro věhlasnou značku vždy zásadním momentem a premiéra na fashion weeku velkou zkouškou. Pro Saint Laurent navrhoval poprvé Anthony Vaccarello, Bouchra Jarrar se představil u značky Lanvin, Pierpaolo Piccioli poprvé jako hlavní kreativec pro Valentino. Asi nejočekávanějším debutem byla kolekce Marii Grazii Chiuri pro Dior.
Jako první žena v čele tohoto módního impéria byla v hledáčku celého fashion světa. Chiuri se podařilo zkombinovat ženskost a eleganci se street stylem, a to od samotných modelů až po vlasy a make-up. Na všechny looky se můžete podívat zde:
http://bit.ly/2czI3Yq
Během měsíce módy se ale nediskutovalo pouze o módních přehlídkách. Horkým tématem se stal svár mezi Vogue.com a komunitou fashion bloggerů. Časopis jim vyhlásil válku, když publikoval rekapitulaci milánského fashion weeku. Redakce v článku vyčítá bloggerům ponižování pravého street stylu. A jaký k tomu mají důvod? Názory redaktorů se shodují v tom, že tito lidé doslova zabíjí pravou podstatu street stylu. Na ulicích můžeme vidět bloggery, kteří záměrně propagují určitou značku nebo mají šaty zapůjčené pouze na fashion week. Výsměch sklidili i díky přehnané potřebě po náhodné street style fotce. To, co poté čtenáři vidí na stránkách blogů může být tedy dobře promyšlená propagace uričtého labelu.
Reakce na sebe ale nenechala dlouho čekat! Na twitteru někteří bloggeři odvětili tím, že módní publicisté se nechovají jinak. Nevýhoda je v tom, že editoři se mohou “schovávat” za jména vyhlášených magazínů, a přitom mají vlastní dohody s módními značkami. Co si o tom myslíte vy?
http://bit.ly/2dlFIO7
Abychom ale nezanedbávali dění mimo fashion weeky, pojďme se podívat na novinku v oblasti obchodů s konfekcí a nových médií! Online obchody chtějí využít toho, že aplikace jako Whatsapp nebo Messenger jsou nejoblíbenějšími a nejpoužívanějšími aplikacemi. Vzniká tedy nový koncept prodeje a online poradce pro zákazníky. Obchody využívající takovéto aplikace chtějí se zákazníkem komunikovat přímo a hlavně rychle. Zákazník si tak nainstaluje aplikaci, která mu umožní komunikovat přímo s “prodavačem”, který mu poskytne radu na míru. Vůbec nevadí, že onen prodavač je vlastně jen počítač – hlavně, když má dobrý vkus! Obchody tak mají velice dobrou možnost zjistit, co přesně zákazníci chtějí. Nabízí přímou interakci a spokojenost na obou stranách. Značka tak může nabídnout širokou škálu možností, přesně na míru zákazníkovi. http://bit.ly/2d5SHnr
Velice zajímavý článek o pracovních podmínkách ve společnosti Asos přinesl server BuzzFeed.com, který podniknul pátrání v hlavním skladu v severní Anglii. Můžete si přečíst o velice špatném zacházení se zaměstannci a taky o skutečných cenách věcí, které můžeme na stránkách Asosu najít. http://bzfd.it/2dz6MrH