Nemusíte být zákazníky, i tak luxusní značky zasahují do vašeho života i šatníku. Po demokratizaci luxusu dnes mnoho žen vlastní luxusní parfém, tašku nebo doplněk. Především kosmetika a parfémy se staly předmětem ‚nakupování snu‘ o životu v luxusu. Mnoho luxusních značek bylo skoupeno skupinami, které centrálně přenastavily jejich obchodní modely a z původních hodnot zbylo snad jen logo a příběh o dlouhé historii značky. Existují však výjimky.
Ze světoznámých značek, které si stále drží svou identitu, kvalitu, a dědí se z generace na generaci v jedné rodině zbylyuž jen Hermès, Chanel a Sonia Rykiel. Hermès je považován za nejtradičnější z nich. Podle informací domu Hermès je většina produktů stále vyráběna ve Francii tradičními technikami. I většina kůží a ostatních materialů pochází z Evropy.
S logem Hermès je k dostání mnoho různých produktů: tradičně sedla, tašky a šátky, známé pret-a-porter, boty, doplňky a parfémy a méně známý nábytek, dekorace do bytu, výbava do kuchyně nebo interiéry soukromých letadel a jachet. U Hermès nikdy nenajdete polyester nebo PU. Samé přírodní materiály a tradiční zpracování. S jakými výzvami se tato pohádková značka potýká v dnešní zrychlené době?
Je to například kvalita materiálů. Kvalita kašmíru i hedvání v posledních letech prudce klesla. Zvýšila se poptávka, zrychlil se proces jejich získávání a tím prudce klesla jejich cena, ale i kvalita. Kašmírový svetr z Uniqlo nebo Zary se nemůže srovnávat s kvalitou, kterou měl kašmírový svetr před 10ti lety. Stejné problémy jsou i s kůžemi. Evropské krávy jsou krmené hormony, které podporují růst svalů a tím se zkracuje doba na ‚výrobu‘ masa. Důsledkem rychlého růstu svalů ale je, že Evropské krávy mají strie a jejich kůže se nedá pro luxusní trh použít. Řešením by byla vyšší poptávka po organickém hovězím masu. Pokud tedy milujete módu, luxus, nebo krávy, jezte prosím organické stejky a hamburgery. Má to větší souvislosti, než si myslíte.
S nástupen internetu se Hermès vypořádal s přehledem. Jejich stránky jsou bezchybnou a sofistikovanou perlou, živým důkazem, že je možné snoubit tradici, luxus a technologie. Nepřekonatelný je především nově ‚otevřený‘ Maison de Carrés (Dům šátků). Garantujeme, že v takovém on-line shopu jste ještě nebyli.
Projekt, který na Fashion Map ale milujeme nejvíc je ‚Petit h‘ (čtětě po francouzsku [petitaš]). ‚Petit h‘ vzniklo z iniciativy Pascale Mussard – představitelky šesté generace rodiny Hermès, která je známá tím, že nic nevyhazuje. „Mohlo by se to hodit“. V minulém roce otevřela dveře ke svému Hermès pokladu designérům, umělcům a řemeslníkům a s jejich pomocí začala vdechovat nový život vyřazeným, poškozeným nebo kazovým kusům látek, kůží, porcelánu nebo i již hotovým produktům, které se pro drobné chyby nedostaly do butiku. Výsledky Pascalina projektu můžete vidět a zakoupit v Pařížském butiku Hermès na rue de Sèvres 17. Pokud byste se chtěli podívat přímo do dílem, Fashion Map a Hermès vás zvou na virtuální prohlídku .