Pařížský underground Pierra Carlottiho
Enfant terrible, i takovou přezdívku nosí Pierre-Ange Carlotti – dokumentarista současného pařížského undergroundu. Zachycuje to, co uniká očím „běžné“ veřejnosti. Hédonistické mládí, ničím nepotlačovanou sexualitu a individualismus. Sám sebe považuje za reportéra doby pohybujícího se v kruhu mladé a talentované pařížské generace, která ví jak se bavit a pronikat k sobě samým. „Jsme partička lidí, která se navzájem podporuje a to je i jeden z hnacích prvků současného vývoje módní scény. Dnešní móda má ten sexy feeling založený na hudbě, fotografii, designu a všech těch kreativních disciplínách.“ To je Carlottiho vize vzájemné pospolitosti a tvoření. Stěžejními prvky jeho práce jsou nahota a LGBT scéna, jak ale sám dodává, v jeho práci nemáme primárně hledat sexuální podtext. „Nahé tělo je tak důležité, protože vyjadřuje intimitu, kterou sdílím s objekty svých fotografií. Taky nikdy nebylo mým záměrem ukazovat ve své práci gay perspektivu – můj archiv je plný gayů a lesbiček, protože jsou to lidé, se kterými jsme ve vzájemné intimitě.“ Celý rozhovor s „reportérem doby“ tu a více z jeho práce tady.
100 let módy
Máte občas hokej ve všech těch módních stylech, které se tu za posledních 100 let vystřídaly? Teď už nemusíte, Mode.com vytvořilo 2 minutového průvodce klíčovými prvky a styly od roku 1915 po 2015. Rukavičky, klobouk, žádný kotník ven roku 1915, elegance a svěžest 1935 následovaná chic stylem, složitými účesy a precizním make-upem poválečných let, pařížskou glamour 1955, rozvernými osmdesátkami, „Charmed“ stylem nového milénia a zakotvení v tom, co známe dnes. To vše si můžete osvěžit a utříbit shlédnutím tohoto.
Yves Saint Laurent musí stahovat reklamu
Boj s nepřiměřenými módními ideály pokračuje dál. Z mol se přesunuje na stránky tištěných magazínů. Precedensem budiž případ z minulého týdne, kdy byla zakázána printová reklama Yves Saint Laurent otištění v ELLE. „Póza modelky a nasvícení reklamy táhne pozornost k jejímu hrudnímu koši, který je výrazně vystouplý. A k jejím nohám, kde stehna i kolena působí stejně široce a vypadají velice tence, a to zvláště ve stylu nasvícení, které vytváří kontrast mezi jejich útlostí a mohutností bot na platformě.“ Tak zní oficiálně vydané prohlášení The Advertising Standard Authority. Co by asi ASA řekla na novou Popelku a její do extrému vykorzetovaný pas připomínající obskurní covers Vogue minulých století? Detaily tady.
Nejprodávanější covers Vanity Fair
Vanity Fair bylo v minulém týdnu nejčastěji skloňované s chystanou titulkou Caitlyn Jenner, bývalého olympijského vítěze Bruce Jennera, který nedávno prošel svou transformací v ženu. A to ono číslo vyjde až zítra! Nutno dodat, že Vanity Fair si na buzzu okolo své nové cover přihřívá kašičku a připomíná své nejslavnější titulky společně s otázkou, zda-li se Caitlyn Jenner zařadí mezi nejprodávanější. Aktuálnímu žebříčku stále vévodí Jennifer Anniston z roku 2005 s 738 929 prodanými výtisky. V patách jí jsou Katie Holmes s Tomem Cruisem, Carolyn Bessette Kennedy, speciální hollywoodské vydání a znovu Carolyn Bessette Kennedy tentokrát společně s Johnem F. Kennedy Jr. Titulky k nahlédnutí tady.
Chytrý denim
Poslední místo našeho přehledu tradičně patří kuriozitám. Teď ale pro vás máme příklad, kdy se zprvu „šílená“ idea střetla s realitou a má potenciál vytvořit něco úžasného. Seznamte se s projektem Jacquard, který slibuje přinést v následujícím roce na trh novou dimenzi wearables. Na první pohled obyčejné oblečení, jehož prostřednictvím ale budete moci ovládat mobilní telefony i jiná elektronická zařízení. Vše vychází z faktu, že dotykové obrazovky mají stejnou strukturu jako textilie. Google a Levi’s tedy spojují síly a slibují tohoto potenciálu plně využít. Jak to chtějí udělat, zjistíte tu.
A máme to opět za sebou. Znovu a znovu nás překvapuje, kam až se móda dokáže posunout za pouhých 7 dní. Týden co týden. Sledujte změnu, sledujte módu a její pohyb a zůstaňte v obraze :).