LETEM FASHION SVĚTEM #18

Textilie z ananasu? Why not

3 500 kilogramu. Tolik činí denní odpad v podobě ovocných listů. V přírodě přitom neexistuje nic jako nevyužitelný odpad, nezpracovat takový materiál je téměř hřích. Právě na to poukazuje Carmen Hijosa, která kdysi odjela na Filipíny hledat efektivnější způsob zpracování kůže. „Zpracování kůže je proces velmi náročný na energii a znečištění. Přemýšlela jsem o materiálu, který kůži nahradí, ale může se vyrábět udržitelně a s pozitivním dopadem na lidskou pracovní sílu i životní prostředí,“ objasňuje Carmen původní motiv své cesty. Tamější lidé ji ale přivedli na jinou myšlenku, odpradávna zvyklí využívat přírodní materiály do posledního kousíčku ukázali studentce Royal College of Art v Londýně alternativu ke kůži – ananasové listy! A vznikl Pinatex, netkaná textilie zbavená gumy, k jejímuž zpracování není nutné využívat další přírodní zdroje jako je voda nebo hnojiva. Levný a ekologický materiál, přejeme mu budoucnost a komerční úspěch.

Podrobnější informace tu: http://www.materialtimes.com/vsimame-si/ananasova-textilie-prinese-alternativu-kuze-i-vydelek-1.html

Nejlepší social issues reklamy

U společensky prospěšného tématu ještě chvilku zůstaneme. AdForum, web zabývající se reklamou a marketingem, vydal v tomto týdnu žebříček 25 nejlepších printových reklam dotýkajících se sociálních otázek. Je na pováženou, že agentury a neziskové organizace se zaměřovaly hlavně na módní průmysl, který je tedy v globálním měřítku jedním z nejpalčivějších etických i ekologických problémů. Nejtíživějším zdá se být podle četnosti dětská práce následovaná tématem plýtvání přírodními zdroji a do pozadí neustoupila ani kosmetika a zatížení planety spojené s její výrobou. Dalšími náměty bylo násilí na ženách, vymírání zvířat a boj proti kouření.

Podívejte se na galerii tady: http://www.adforum.com/creative-work/best-of/10267/best-print-ads-about-social-issues/play#34510234

Celebrity? Ne, YouTubeři

Generace YouTubers povyrostla a z populárních teens se stávají dospělé osobnosti s pevnými názory a rostoucím vlivem. Jenna Marbles je se svými 15,28 miliony fanoušků ještě nedochůdčetem oproti mladíkovi PewDiePie s fanouškovskou základnou o velikosti téměř čtyř Českých republik. Fenomén, který rozhodně nezůstal mimo zorné pole světových brandů, které zdá se poslední dobou nedělají nic jiného, než že se pídí po výhodných endorsement programech. Obličeje hollywoodských stars už zřejmě moc netáhnou, lidé jim nevěří. Co s tím? Podívat se po někom z lidu a zavázat si ho smlouvou. To bude zřejmě i případ již zmíněných internetových opinion leaderů. „Po čem značky pasou nejvíce je, kdo je onou osobností, která někoho dokáže nejvíc přesvědčit podělit se o dolary. Kdo je tím člověkem, který dokáže někoho nejvíce ovlivnit ke změně chování ústící v prodej. Tomu se říká vliv,“ vyjadřuje se k trendu profesor marketingu z University of Southern California Jeetendr Sehdev. Můžeme tedy očekávat, že i stránky časopisů brzy zaplní vlogeři a blogeři? Ne v nejbližší době, vliv mnohých z nich je sice odhadován na vyšší než třeba Julie Roberts, ale položme si otázku, kdo u nás zná Jennu Marbles? Použití „podpory z lidu“ do značné míry vylučuje globální kampaně a lze předpokládat, že k odklonu spolupráce značek a celebrit nedojde ani pod tíhou nových dat.

Žebříček současných nejvlivnějších YouTuberů tu: http://adage.com/article/digital/jenna-marbles-adults-influential-youtube-star/299528/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=Facebook&utm_medium=Social

Zbrusu nový trendletter

Nelly Rodi se před pár dny podělila o tzv. trendletter, seznam trendů, které podle ní budou v nejbližší budoucnosti udávat tón. Na samém vrcholu stojí Urban Explorers integrující japonské a africké etnické prvky do zvláštního mixu s tradičními evropskými střihy. Mezi ženami pak bude kralovat Yogawear, styl který bude vyzařovat nejen módu, ale i filozofii nositele. Tento styl tak plně odráží společenskou změnu, která klade větší důraz na zdravý životní styl.  Druhou novinkou je další ustoupení prvoplánového sexy oděvu. Větší a větší prostor získávají sofistikované střihy a vzniká tak cosi jako provokativní zahalenost. Trend pohltil i typicky sex appealem prodchnuté odvětví jako swimwear a lingerii. Hlavní barvou prý bude oranžová v barvě západu slunce (jako v 70. letech) a mezi motivy budou vévodit drobné grafické náměty známých objektů od kosmetiky, přes klasická zvířátka až po dopravní prostředky. Na závěr informacemi naditého newsletteru je připojeno ještě video mapující 30letou „cestu uměním“ Nelly Rodi a vizi budoucnosti. Určitě stojí za zhlédnutí: http://us3.campaign-archive1.com/?u=1bb12abdf41f38d9b1d31781e&id=60ed561521

Seznamte se: The Fat Jewish

Instagramová hvězda Josh Ostrovsky vystupující pod pseudonymem The Fat Jew je novým koněm modelingové stáje One Management. Výrazná osobnost sociálních médií zakládající si na svém sarkastickém pohledu na svět se tak zřejmě brzy dostane do širokého povědomí. Nezaměnitelná tvář tlustého chlapíka s copem v úhlu 90° za doprovodu husté bradky prostě táhne a veřejnost se s ním tak již mohla setkat v mnoha televizních projektech. Smlouva s modelingovou agenturou je však velkým průlomem jeho kariéry, a proto nic neponechává náhodě: „Jsem teď na přísné dietě, která neobsahuje nic než karbohydráty. Je to obrovská výzva, ale aby moje tělo zůstalo tak shitty jako teď, musím zůstat soustředěný. Požírání nesmí nikdy ustat, což je náročné, ale jsem oddaný svému řemeslu.“

Profil známého provokatéra checkněte tu: https://instagram.com/thefatjewish/

A to už je pro tentokrát vše. Novým projektům, celebritám a čerstvě zkontraktovaným modelům držíme pěsti a na vás se těšíme zase za týden. Prázdninám zdar 🙂  

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...