Letem fashion světem #20

Módní rozchod

Zpráva, která obletěla svět. Alexander Wang opouští pozici kreativního ředitele značky Balenciaga. Rozchod je prý vzájemný a ani jedna ze stran nepociťuje zášť. Wang vedl značku od roku 2012 a je trochu otázkou, co ho přimělo k tak rychlému odchodu, když výročí je za pár (2017) a hledání nástupce je teď ožehavou otázkou. Wang se teď hodlá soustředit na rozvoj vlastní značky, možná si jen chce největší esa schovat pro svůj brand. My budeme zatím s napětím očekávat, čím se tento módní vizionář rozloučí na podzimním fashion weeku. Pište si do diářů 2. října.

Jak si vedou travel retaileři

Takhle při prázdninách trochu toho byznysu s cestováním spojeného. Tzv. travel retaileři soustřeďující se na letištích a duty/tax free zónách jsou impozantně se rozvíjejícím zdrojem tržeb. 63 bilionů dolarů. To je objem všech nákupů v těchto zónách za jeden rok. Přeborníky ve využívání těchto příležitostí jsou luxusní brandy, u nich je cenové zvýhodnění skutečně markantní. Největší výdělky vykazuje skupina LVMH dosahující na 964 milionu dolarů, což je nezanedbatelných 38 % jejich veškerého profitu. Největší zastoupení má značka Salvatore Ferragamo operující s 138 prodejními místy, ale co do počtu „obsazených“ letišť vede Hermes s celkem 49 body v mapě. Nejlákavějším regionem je Asie následovaná západní Evropou. Shrnuto a podtrženo, travel retailing představuje obrovskou příležitost rychle rostoucího trhu, ale i tady jsou rizika. Osud butiku je spjat s událostmi přímo na letišti (epidemie, bezpečnostní rizika) a jsou také náchylnější na výkyvy měny.

Kompletní statistiky tady: http://www.businessoffashion.com/articles/intelligence/the-anatomy-of-travel-retail-market-luxury-goods

Chemické barvení? Brzy minulost

Z Londýna míří další skvělý projekt zmírňující děsivý dopad módního průmyslu na životní prostředí. Návrat ke kořenům a k přírodě, to je hlavní claim poukazující na zbytečné používání drastických chemikálií, když tu máme tolik přirozených prostředků, jakou jsou různobarevné květy bylinek a dalších rostlin. Pořádá se řada workshopů, organizují informační večeře i doprovodné výstavy. Například „Dyes of Yesterdays, Colours of Tomorrow“ studentky Susie Wareham, která vytvořila zahradu symbolizující mapu Birminghamu z rostlin, které se používaly na přirozené barvení, než roku 1856 nastoupily fabrikáty. „Sledovala jsem historii přírodního barvení v Birminghamu a jeho průmyslovou minulost. Designem je mapa Birminghamu z roku 1731. Ulice se proplétají zahradou ve formě červené bazalky, která také reprezentuje birminghamské kanály a jak se kdysi obchodovalo v módním průmyslu,“ popisuje projekt Susie. Lze se také ale dívat vpřed, náhradu představuje i digitální tisk, který je součástí doktorandského výzkumu edinburské univerzity. S tolika alternativními přístupy se ukazuje, že móda se nemusí vzdát své pestrosti ani s vypuštěním chemických přípravků.

Detailnější info na http://sustainable-fashion.com/blog/dyeing-to-do-things-differently/

Vetkané emoce

I Dánsko hlásí zajímavý projekt. Tři studenti spojili síly pro svoji bakalářskou práci a vytvořili zcela nový rozměr pro costumizované oblečení. Nápad zní jako sci-fi. Jděte do e-shopu, zapněte webkameru a potom začněte psát svůj příběh. Software monitoruje rychlost vašich úderů i body na vaší tváři. Čte vaše emoce a vytváří na základě nich vzor. Pak stačí jen zvolit pohlaví a typ oblečení a můžete si už jen hrát s velikostí a umístěním vámi vytvořeného designu. Projekt ABSTRACT_ má ještě další přesah. Klade si za cíl vytvořit vztah mezi oblečením a zákazníkem a tím posílit i citové pouto ke konkrétnímu kusu. Myšlenka ryze sustainable.

Více o projektu se dozvíte zde: http://www.trendtablet.com/35901-abstract/

Zábava mezi špulkami

Nejlepší kampaň uplynulého týdne – Forever 21 a jejich interaktivní stěna ze špulek. Na 6 000 nití bylo použito pro vytvoření pestrobarevné stěny, která věrně kopíruje obrázky zaslané přes hashtag na Instagramu. Na automatizaci celého přístroje byly potřeba i znalosti z automobilového průmyslu, aby se celkem 200 000 jednotlivých částeček pohybovalo kýženým způsobem. Pro samotné tvůrce reklamní agentury Breakfast bylo výzvou i shánění materiálu a jednotlivých nití, bez správných barev by to rozhodně nebylo ono. Zkuste taky, kouzelné heslo je #F21ThreadScreen.

Doprovodné video ke kampani tu: http://www.adforum.com/top5/worldwide/451/34515570

To bychom měli, tentokrát to bylo opravdu výživné. Snad nastávající tropy opět vyburcují všechny vědátory, designéry a ambiciózní studenty k dalším odvážným projektům. Moc se těšíme!

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...