1. Open calls
Nejenom pro designéry, ale různé mladé kreativce z módního světa, existuje spousta různých příležitostí. Stačí o nich jenom vědět a nebát se, že se vaše přihláška ztratí v moři jiných. O těch nejzajímavějších open calls se můžete dozvědět nejen na naší FB stránce, ale díky platformě NOT JUST A LABEL máte všechny zajímavé open calls na jednom místě.
Další kultovní web The Business of Fashion začal se zajímavým projektem VOICES. Je to soutěž pro všechny mladé lidi z fashion oboru, kteří ho chtějí posouvat dál. Deset nejvíce inovativních nápadů a přihlášených videí, tedy deset výherců, získá roční spolupráci a dostane možnost potkat se s důležitými jmény v oboru, získat kontakty a hlavně informace. Kdo ví, možná se v dalším ročníku bude nacházet i nějaké jméno z našich končin.
Pro všechny fanoušky inovací a udržitelné módy máme rovnou i deadline. Do 3.4. 2017 se můžete přihlásit do soutěže ECOCHIC DESIGN AWARD. Soutěž vznikla v Hong Kongu a jejím primárním cílem je nulový odpad při šití a výrobě oblečení. Soutěž je pro všechny designéry z Asie a Evropy. Loni vyhrála polská značka PAT. Kdo to buse letos?
2. Funding
Erasmus pro mladé podnikatele – jedna z možností, o které mnoho mladých podnikatelů neví. A je to veliká škoda! Stačí, když vaše živnost nepřekračuje dobu delší než 3 roky, napíšete byznys plán a hurá do světa! Minimálně hurá do všech krajin Evropské unie. Zajímá vás více jak funding funguje? Kolik peněz můžete dostat a jak to vše vůbec probíhá? Je to opravdu dostupnější, než se na první pohled zdá – mrkněte pro více informací sem!
3. Fashion Week soutěže
Každý rok se lokální designéři mohou zapojit do VAN GRAAF JUNIOR TALENT, organizovanou MBPFW – zdejší mladá krev tak má konečně platformu, kde jejich talent uvidí nejenom profesoři a přátelé, ale i potenciální nákupčí, nebo dokonce investoři.
Na Fashion Week Central Europe v Budapešti si zase díky Gombold UJRA může mladá generace Střední evropy, Srbska a Chorvatska porovnat své síly a potkat se na velkém mole. Krom mezinárodní pozornosti získá výherce taky balíček podpory rozjezdu kariéry v hodnotě 10 000 EUR. Více informacíse dozvíte tady.
4. Sponzoring a partnerství s korporacemi
Velké společnosti se čím dál více zajímají o lokální módu, podporu kreativity a budoucnost designu. Po Mercedes Benz, který každoročně dotuje fashion weeky po celém světě, se k iniciativě začínají přidávat i jiné firmy, které na první pohled nemají s módou nic společného. Malboro uspořádalo v Mnichově celý Fashion Vlak s přehlídkou o budoucnosti módy a velká shopping centra mají čím větší zájem o podporu lokálního retailu. Kromě Skandinávie, kde je nakupování designu a lokálních fashion značek součástí kultury, vznikl podobný prostor v jednom z největších nákupních center v sousedním Polsku. Rozhodně jsme zvědaví, jaké další firmy naskočí na tento trend a které to budou myslet doopravdy vážně! V každém případe i tady se mladým designérům a kreativcům otvírají postupně dveře. Vypadá to, že máme před sebou zajímavý rok. A to nás velice těší!