Móda je krásná uvnitř #18 Představujeme Anne Gorke

V lednu jsme zveřejnili report z Berlínského fashion weeku, ve kterém se objevilo i jméno Anna Gorke. Tato německá návrhářka předvedla svou kolekci v rámci hlavního programu fashion weeku a její specialitou je – jak jinak – že ve své práci aplikuje principy dlouhodobě udržitelného rozvoje, šetrnost k přírodě a v jejím důsledku i ke společnosti. V současné době je sice v obchodech její letní kolekce s artičoky, ale již za pár měsíců dorazí skvělá zimní kolekce YO MADAME (podívejte se na tu krásu na youtube). 

Anne Gorke vystudovala Bauhaus Univerzitu ve Výmaru a v roce 2011 založila vlastní label  s partnerkou Miriam Weihermüller. Sama tvrdí, že Bauhaus výrazně oblivnil její estetické cítění (jak by ne). Její kolekce mají čisté a nenucené linie, kvalitní a šetrné materiály a s prominutím ‚koule‘. Eko-móda je často konfrontována se ‚stylem‘, dobrým vkusem, estetikou.

Pod pojmem eko-móda si většina lidí představí ‚basic‘ tričko z bio bavlny a etno kalhoty s vytahanými koleny. Anna Gorka boří všechny stereoptypy se svými sexy kolekcemi a čistou vizuální komunikací. Kolekce YO MADAME v sobě snoubí dvě ženy. Tu, co na baseballu řve ‚YOOOO‘ a ta, co ji v drahé restauraci s koktejlkách oslovují ‚madame‘. Dvě ženy, které ve své osobě snoubí Anne Gorke. 

Jak se to stalo, že máš ‚dlouhodobě udržitelnou‘ značku? 

ANNE: Když jsem začala pracovat na mých vlastních kolekcích, byla jsem rozhodnutá dělat módu správně. Nebyla to pro mě ani otázka – být či nebýt ‚sustainable brand‘, bylo to pro mě naprosto přirozené a jasné. Standart. 

Co bys vzkázala mladým designérům, kteří nepracují s těmito principy? 

ANNE: Že to stojí za to. Stojí za to zkoumat věci více do hloubky a hledat dál. Jako návrháři máte možnost mluvit se svými dodavateli a říct jim, co chcete. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že dodavatelé jsou dnes otevření diskuzi a hledají možnosti, jak vyrobit materiály pro mé kolekce ekologicky. Navíc na trhu je dnes již spousta možností a látek, které jsou šetrné k životnímu prostředí. Udělat kolekci, která odpovídá vaší vizi a přitom respektuje přírodu a společnost není problém. 

Jak dalece stopuješ původ materiálů, které používáš? 

ANNE: Úplně nejdál. Vím všechno o každém materiálu, který používám, mám to vystopované až k surovému materiálu. Vždycky se ptám svých dodavatelů, odkud jsou mé materiály. Například bavlna je ze Švýcarska, kde je zpracovávána ekologicky šetrnou technikou. Švýcarská firma nakupuje pro svou produkci bio bavlnu ze Severní Ameriky. Vlněný flíz a kůže je z Německa a používáme i tradiční materiály ze Skotska. 

Co si myslíš o používání kůže v kontextu práv zvířat? 

ANNE: Já kůži ve své kolekci používám. Je to přírodní a velmi kvalitní a odolný materiál. Navíc pracuji s velmi spolehlivým dodavatelem. Kůže barvena přírodními barvivy a nezatěžuje tak životní prostředí těžkými kovy. Je to nejlepší způsob, jakým zpracovávat kůži. Snažím se nebýt extrémní. Chci, aby můj zákazník našel v mé kolekci vše a především kvalitu. Pokud má rád kůži, chci ji nechat vyrobit tím nejšetrnějším způsobem a nabídnout svému klientovi alternativu oproti konvenčně a nešetrně zpracované kůži. 

Co je příští výzva? 

ANNE: Výzva? Všechno už je perfektní (smích). Nene, výzvy tu určitě jsou. Hlavně udržet náš způsob práce a naše hodnoty i ve větším měřítku, při rozrůstání značky a vyrábění většího množství kusů. V tomto ohledu je naše mise velkou, velkou výzvou. 

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...