Móda je krásná uvnitř #7 Čím lokálnější, tím lepší

V prvním ze série mých článků stojí: sustainability (udržitelnost) stojí na třech pilířích: ekonomika, společnost, životní prostředí. To znamená, že při vyvíjení strategií dlouhodobě udržitelného rozvoje je třeba zohledňovat všechny tyto aspekty. Přijít s dlouhodobě udržitelným řešením pro módní průmysl je téměř nemožné.

Aplikovat principy dlouhodobě udržitelného rozvoje na gigantické korporace, které zajišťují produkci a prodej drtivé většiny zboží na trhu, je běh na dlouhou trať. Začít malou značku od základů a od počátku založenou na těchto principech je cesta k atraktivnějšímu oblečení jak stylem, tak přístupem ke společnosti a přírodě. Pokud chcete podpořit dobrou věc, značku, která ‚to dělá dobře‘, je jistější vsadit na menší a novější a čím lokálnější, tím lepší. 

Pojďme se podívat, jak pozitivně působí zachování nebo přesunutí produkčních procesů do naší zeměpisné polohy: 

Česká značka se sídlem a produkcí v Čechách 

Všechny jistě napadne, že tento scénář výrazně snižuje emise do ovzduší, které jsou velké především u zboží vyrobeného v Asii a dopraveného letadly, což je běžná praxe. Tím to však teprve začíná. Místní značky mají blahodárný účinek na společnost – dávají lidem práci, ti jsou šťastní, snižují se státní výdaje na sociální dávky, klesá schodek státního rozpočtu… to už trochu zabíháme, ale v důsledku je to tak nehledě na to, že zakoupením místní značky napomáháte rovnoměrnější distribuci světových financí, což je jedna z cest, jak zohlednit ekonomiku z dlouhodobě udržitelného hlediska.

Navíc se zachovává místní know-how, což je pro udržitelnost nezbytné. A benefity pro vás? V Čechách, stejně jako v celé Evropě, jsou již po dlouhá léta aplikované restrikce v oblasti lidských práv a použitých chemikálií a jejich vypouštění do přírody. Může Vás tedy těšit nejen to, že váš produkt je vyroben šťastnou švadlenkou v příjemném pracovním prostředí, je kvalitní a bezpečný, ale i to, že při jeho výrobě byla voda před vypuštěním z továrny řádně přefiltrována a vyčištěna. 

Kde nakoupit českou značku prodávající české výrobky? 

Samozřejmě můžete zamířit přímo do butiků s lokální módou například do Czech Labels and Friends v Železné ulici. 

Funkční prádlo MOIRA má obchody po celé České republice 

Značka Lokál na ZOOTu je také super lokální (ať už koupíte cokoliv u ZOOTu, ZOOT je český distrobutor. Alespoň částečně tedy budete vždy podporovat lokální projekt). 

Část kolekce Pietro Filipi je také vyrobena v Čechách- kontrolujte cedulky, ale i kdyby, Pietro Filipi je český projekt stejně jako ZOOT.

Lokální produkci u nás nyní začala podrobněji zkoumat Veronika Ruppert v pořadu Modeschau na rádiu Wave. 

Ve Francii je v poslední době ‚made in France‘ spojováno ne s haute-couture, ale se značkou původně pouze pánského prádla nazvanou příznačně ‚Slip Francais‘ – francouzské slipy. Její zakladatelé nazvali sůj inovativní koncept: Made in France 2.0. S čím inovativním přijdeme my?

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...