Opravdový luxus: Royal Blush

Green showroom vznikl před 5 lety díky Janě Keller a Magdaléně Schaffrin. A právě Janu jsme potkali úplně náhodou, při obdivování její práce. Značka Royal Blush, kterou za 8 let své tvorby rozpracovala k dokonalosti, je skvělým příkladem toho, jak má udržitelná móda vypadat.

Po škole získala jako designérka dámského oblečení díky sponzorům možnost prezentace své kolekce na jedné z oděvních trade show. „Dostala jsem velký prostor a řekla si, že ho kromě kolekce musím tedy ještě něčím zaplnit. A tak jsem poprvé začala vyrábět tašky z kůže, která je barvená přírodními barvami“, vzpomíná Jana Keller. „Zjistila jsem, jak málo o tom lidi vůbec ví, že existuje i tato (více eco) možnost, a že je tu velká mezera pro edukaci. Tak jsem se vůbec dostala k práci s kůží a začala objevovat nové a nové možnosti, jako je třeba rybí kůže. Používám organickou lososí kůži, která pochází z Irska a je barvená v Německu.“

Víš přesně odkud pochází všechna kůže, kterou používáš?

„Jasně, kravská kůže pochází z Itálie a Francie. Lososí kůže z Irska. Jsou to hlavně druhotné suroviny. Zvířata jsou chovaná pro maso a tím pádem je kůže něco, co by i tak zbylo.“

Líbí se nám tvůj “statement”, že dokud lidé budou jíst maso, budeš používat kůži, ale kdyby najednou všichni přestali, musíš si najít jinou surovinu.

„Přesně, je to druhotná surovina, nikdy jsem neplánovala, že budu používat a tvořit právě z ní, protože jsem módní designérka. Mým snem je ale začít doplňkem a jednou mít znovu celou kolekci, která bude luxusní, ale z udržitelných materiálů. Dalším krokem k mé vizi jsou boty, které jsem začala dělat.“

Na začátku, jak jsi vzpomínala, jsi byla běžným návrhářem, který měl svou kolekci na Bread & Butter. Jak jsi se dostala k udržitelné módě a ke Green showrooms?

„Měla jsem mnoho sponzorovaných účastí na fashion trade shows jako Bread & Butter, Premiere classe v Paříži, Moda Donna Milano … každý mě chtěl podporovat, protože se jim líbily produkty, které jsem dělala. Ale já si uvědomila, že je sice milují, ale nemají žádný zájem o udržitelnost. Přemýšlela jsem nad tím, že jak je to vůbec možné? Ukazuji jim luxusní věci, ale ti lidé vůbec nerozumějí té části, která je pro mne důležitá. A to je udržitelnost. Protože luxusní zboží má být udržitelné – to je jeho definice, vydržet dlouze, jinak to není luxus.“„Moje druhá kamarádka měla zase dámskou značku, kterou představovala na různých ekologických veletrzích v Düsseldorfu. Tito lidé oceňovali zase jiné kvality, ale zapomínali na design. Takže jsme si řekly, že to musíme propojit. Designérský aspekt a udržitelnost. Na začátku to bylo pro naše značky, ale postupně jsme se za těch 5 let rozrostly. Já od začátku každému říkám, ať dělá věci více ekologicky, protože je to část konceptu, který nosím v hlavě. Spousta obchodů začala s udržitelnou módou, ale často jsou to běžná trička a urban móda, což jistě není zlé, ale já se vidím více v “Lous Vuitton“ sekci. Pro někoho, kdo ocení kvalitu a luxus. Takže nyní jsem opustila Green showrooms a dělám na novém projektu. Bude to Concept store s ecological luxury fashion.“

 Myslím si, že lidé začínají víc a víc přemýšlet o udržitelnosti. I u nás v Praze jsou farmářské trhy více a více populární. Lidi chtějí jíst bio.

„Přesně! Prvním krokem i u nás bylo jídlo, pak beauty produkty a pak následovalo oblečení. Je to posun a já pevně věřím, že to s oblečením a doplňky bude jako s jídlem. Nejdříve si lidé mysleli, že je trochu divné kupovat si bio věci a teď existují supermarkety s bio jídlem. Takže doufám, že to tak bude se vším. Potřebujeme oblečení pro všechny společnosti a třídy, které bude fair k lidem, zvířatům i přírodě a k tomu je zapotřebí také platforma, kde se bude prodávat.“

Značka Royal Blush je výjimečným příkladem toho, jak může být udržitelná móda skutečně luxusní. Nejen zpracováním, kvalitou a designem, ale i příběhem a přístupem. Němka žijící ve Švýcarsku tak na základě přísných kritérií produkuje doplňky – náramky, pásky, tašky, náhrdelníky a na další léto chystá i luxusní boty právě z rybí kůže. Moc jí fandíme, protože donedávna byla tato surovina nevyužitá a tisíce tun končily na smetištích. Možná se tak díky nové surovině sníží poptávka po hovězí kůži, která mimo jiné stojí za vyhubováním pralesů a biotopů hlavně v Jižní Americe. Ve Fashion Map taky věříme, že se podobné značky začnou objevovat i u nás.

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...