Summer in Paris #04 – Colette – Gate to Paris

Kdo se tedy dnes v Collete prodává? Jak je možné že vedle Dior, Marc Jacobs nebo Stella McCartney jsou v nabídce trička mladé ukrajinské návrhářky? A víte která (původně) česká značka se vůbec jako první do Collete dostala a můžete ji tam toto léto najít? Nemusíte jezdit do Paříže, čtěte dál naše exkluzivní informace a interview s Guillaumem Salmonem.

Ať jste spotřebitel, designér, umělec, kreativec, zaměstnanec fitness centra nebo matka na mateřské dovolené, při návštěvě Paříže jednoduše musíte zažít Colette. Sídlí v Rue de Saint Honoré se spoustou luxusních butiků, několika kostely a několika neluxusními butiky. Rue de Saint Honoré se táhne snad přes půl města, každopádně Colette je co by kamenem dohodil od Louvru, a tak není vyhnutí ani výmluv. Do města módy vede cesta jedině přes Colette.
Za 18 let své existence si Colette vypěstoval pověst, která ho předchází po celém světě. Slovní spojení ‚koncept store‘ existuje právě díky revolučnímu přístupu k prodejnímu prostoru a jeho vedení v Colette. Je to store s konceptem od lidí pro lidi. Na první pohled může působit trochu afektovaně a předraženě, ale již na ten druhý v něm najdete úžasné a dostupné věci (třeba kavárnu aktuálně vyzdobenou ve stylu Simpsons, kteří slaví 25 let, kávu za dvě eura a bar minerální vody). Výloha a nabídka se mění každý týden, každý den tu najdete nové zboží. Většina návštěvníků a zákazníků sem chodí za novými trendy. Colette dokonce posouvá módní kalendář a nové kolekce představuje s předstihem kvůli fashion weeku. Pokud tedy na přelomu června a července přiletíte do Paříže na mens fashion week, věřte, že v Colette v tu dobu již bude představena kolekce na podzim/zimu. Colette prodává exklusivní kousky slavných i začínajících značek, hudbu, doplňky, vybrané světové časopisy (my sem chodíme například pro Monocle), kosmetiku, knihy, sluneční brýle i technologické vychytávky. Vše s výjimkou hudebního menu vybráno osobně art-direktorkou Sarah, která Colette založila společně se svou matkou Colette (ano, odtud název butiku) a které personál důvěrně přezdívá Miss Colette.
Colette v minulých měsících představila (záměrně zachováváme ženský rod, který tomuto koncept storu patří) například limitovanou kolekci plátěných kecek Baťa nebo trička od Ukrajinské návrhářky Anna_K s frázemi módnímu davu vlastními, například ‚I’m not a blogger‘ nebo ‚I don’t give interivews‘. Jak je možné, že se trička 16ti leté ukrajinské návrhářky dostaly do nejznámějšího koncept storu ve Francii?
‚Myslím, že nám poslala email a napsala, že by měla zájem o spolupráci.‘ Tak zní oficiální a trochu nejistá verze z Colette. Verze Anny_K a jejího týmu se již chystá a brzy bude k mání na Fashion Map.
Ač na sebe Colette nebere roli Francouzské Anny Wintour, designéři a kolekce, které se tu objeví, mají zaručených minimálně pět minut slávy. Colette je navíc věrná svým objevům a jejich tvorbu podporuje i po celé roky a tak ta sláva může trvat i mnohem déle. V Colette se poprvé objevily například kolekce těchto designérů: Mary Katrantzou, Julien David, Jeremy Scott nebo japonské značky Sacai. A nejen, že se jejich první kolekce objevily v Colette, ale tuto spolupráci následovaly opravdové success stories. Navíc Colette spolupracuje s firmami typu Hermes, Dior, Prada…. Výsledek je naprosto ojedinělá a vyvážená kolekce etablovaných a začínajících, lokálních i globálních značek. Věci v Colette jsou často exklusivně pro Colette a nikde jinde je neseženete.
A nyní pár odstavců pro české a slovenské značky a návrháře: Jak se dostat do této selekce a moci prodávat vaši kolekci po boku nejžádanějších jmen současné módní scény?
‚Hledáme originalitu, přidanou hodnotu a inovaci. Dále máme požadavky na exklusivitu. Musíme být první, kdo nabídne kolekci trhu a mít exklusivní práva na distribuci ve Francii, nebo minimálně v Paříži. Dostáváme mnoho emailů od designérů a značek, všem se věnujeme a zvažujeme, zda by jejich kolekce nebo produkt zapadly do naší nabídky. Ač to může trvat dlouho, ke všem emailům se snažíme vyjádřit.
Je pravda, že ze zemí Centrální a Východní Evropy tu mnoho zastoupení nebylo a jsme tomu jistě otevření. Při navazování spolupráce s novými značkami z nových regionů je pro nás zásadní kvalita a inovace a mimo jiné i to, aby značky byly schopny své zboží vyrobit a včas dodat.‘
A kdyby to nevyšlo, Guillaume z Colette se s námi podělil o skvělý tip, jak dostat vaši značku do butiků v Paříži nebo v podstatě kdekoliv na světě: ‚Spojte se s cestovními kancelářemi, zjistěte kontakty na obchodní domy a butiky a na jejich nákupčí a kontaktujte je.‘
Ať už půjdete do Colette za zážitky z baru s minerální vodou, za koupí nových gadgets pro váš iPhone nebo za módními trendy, přejeme nezapomenutelnou návštěvu a opakované návraty. Je to přeci brána do Paříže, do světa módní metropole.

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...