Poctivost online? HNST.LY

HNST.LY není obyčejný obchod, zakladatelka Bára, která žila pár let v Londýně, pečlivě vybírá produkty i jejich tvůrce. Garantuje, že na HNST.LY se prodávají věci s příběhem a férovým pozadím, poctivé a nadčasové, vyrobeny zodpovědně k planetě i zvířatům. E-shop je zároveň protkán minimalismem, který je životní filosofií zakladatelky. Vybírat můžete hlavně z doplňků a přírodní kosmetiky. K bytovým doplňkům má Bára blízký vztah i proto, že je sama pod svou značkou tvořila.

Kritéria k výběru produktů i tvůrců má hodně přísná a sama se označuje za kurátorku. Jak tedy vypadá cesta k produktům a lidem, co je vytvářejí?

„Je to od všeho něco, úplně nejlepší způsob je, že narazím na jednoho tvůrce, a ten je schopný mi doporučit pět dalších. Všichni tihle lidé se neznají náhodou. “Přitahují” se a propojují skrze svou práci a tvorbu, a přestože to mohou být lidé ze vzájemně naprosto odlišných oborů, jejich vize nebo etika je stejná a to je základ, díky kterému se nám hodí do konceptu.“

Samotné výrobky testuje vlastním užíváním. Svým tvůrcům také hodně věří, protože i ti už mají za dobu své tvorby zpětnou vazbu a sami své výrobky léta užívají. K nim patří například Matěj a jeho dřevěná prkénka, Michaela a sicilské oblázky, nebo třeba Jana, která plete z vlny lam alpak, které sama chová.

HNST.LY je otevřeno pár měsíců – stále ještě začátek. Co se tedy bude dít dál?

„Vždycky jsem snila o vlastním obchodě, ale v současné době si ho ještě nemůžeme dovolit. Zároveň ale chci zákazníkům představit produkty face to face, takže jsem přišla s nápadem pořádat pravidelné pop-up shopy na různých místech, pokaždé s jiným tématem. A zatím jsem z té představy nadšená! Přináší nám to, co jsme potřebovaly a navíc se nám díky tomu daří propojovat náš obchod s jiným zajímavým sortimentem nebo odvětvími, jako například poslední pop-up shop, který proběhl v cukrárně Alchymista..“, popisuje Bára.

Pokud by kamenný obchůdek vyšel, bude mít nevšední podobu?

„Obchod bych nekoncipovala jako čistě prodejnu zboží. V HNST.LY zboží není na prvním místě a pořád si za tím stojím. Nejdřív je tvůrce, který s určitou vizí produkty tvoří, jeho příběh, a pak výsledek jeho práce. Měl by to být tedy koncept, který propojí tvůrce, jejich proces a příběhy se zákazníky, stejně jako se to teď snažím dělat na stránkách. Takže uvažuji o workshopech, přednáškách a tak podobně.“

Jako cestovatelka chce Bára HNST.LY pomalu rozšiřovat a to i směrem do Evropy. Dvojjazyčné stránky by měly pomoci prodávat českou tvorbu a naopak český zákazník bude mít možnost pořídit si něco z evropských dílen. 

„Věřím tomu, že když chcete něco změnit, musíte začít především u sebe“, říká Bára, když se bavíme o tom, proč HNST.LY vlastně vzniklo.

Je hezké obklopit se věcmi denního užívání, o kterých můžeme říct, že mají duši. Člověk nemusí zakládat svůj život na hromadění, ale může si sám zvolit jinou cestu. Rozmyslet si, co opravdu potřebuje, v jaké kvalitě a s jakou historií předměty koupí. Pokud máte podobný názor nebo jste jen zvědaví, klikněte. 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...