Svědomitá móda v řetezcích?

Žijeme vystaveni reklamním kampaním módních řetězců, které propagují nové trendy ne pro každou sezónu, ale na každý druhý týden. Tím podporují naší touhu po novém oblečení. Vysoká konzumace se snoubí s velkými objemy odloženého nebo vyhozeného oblečení. Udržitelnost tohoto konceptu je pramalá a každé řešení přináší další otázky a problémy, důležité ovšem je začít. Něco udělat. Upozornit veřejnost na dopad módy na životní prostředí, na společnost a ekonomiku, vyrobit alternativy konvenční módě, vyrobit módu udržitelnou. V naší misi je H&M na naší straně a již druhým rokem se s jarem do jeho obchodů dostávají kolekce označené zelenými štítky – H&M CONSCIOUS a Conscious Exclusive.

Ačkoliv H&M svým obchodním modelem v podstatě nastartovalo vlnu fast fashion a konkurence na ceně bez ohledu na etickou stránku produkce, na rozdíl od mnoha jiných se v něm ozvalo svědomí. Po tom, co světu přineslo fast fashion dnes přináší světu sustainable fashion (více o tomto konceptu můžete číst na Fashion MAP v článcích Kamily Boudové).

V celé kolekci Conscious Exclusive používáme tři druhy materialů: bio, recyklované a take úplně nové druhy udržitelných látek. V sekci bio najdete hlavně hedvábí, konopí, bavlnu a bio kůži. Bio kůže pochází ze Švédska. Krávy jsou zde chovány na bio maso a kůže použitá v našich kolekcích je tedy odpadním materiálem potravinářského průmyslu.  Recyklované materiály jsou z Post consume waste, v tomto konkrétním případě z recyklovaných pet lahví nebo rybářských sítí (tento koncept byl zmíněn i v našem článku Sezonní záležitost minulý pátek). Z nových materiálů se v našich kolekcích poprvé objevuje Tencl. Tencl je vyroben z celulózového vlákna získaného ze stromů. Při výrobě se využívá méně energie, elektřiny a vody.“ říka Kateřina Papežová, PR Manager H&M v České republice. 

Kromě CONSCIOUS kolekce nabízí H&M po celý rok i kolekci z bio bavlny (článek o tom, jak je konvenční bavlna škodlivá životnímu prostředí jsme zveřejnili pod názvem White Gold).

U nás jsou všechna biovlákna certifikovaná třetí stranou. Bio bavlna znamená, že je vypěstovaná a zpracovaná bez chemikálií. Vyrábíme především trička, ve spodním prádle kupříkladu kalhotky a v dětském- kojeneckém zboží nabízíme spoustu produktů.  Všechny jsou označeny zelenou vysačkou Conscious, která je souhrným označením pro všechn naše udržitelné aktivity. “ doplňuje Kateřina.

H&M ulevuje nejen svému, ale i vašemu svědomí a instalovala ve svých prodejnách kontejnery na váš oděvní Post-consume waste, čili oblečení, které už nechcete a nemůžete pro něj najít ani místo ve skříních svých sourozenců nebo přátel. Na fotografie z H&M conscious launch party se můžete na Fashion MAP podívat již dnes, na samotnou kolekci 10. dubna v pasáži Myslbek a na bližší průzkum o sustainable fashion každý pátek tady u nás. 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...