Black & Biscuit – kreativní studio bez hranic

Móda se neprojevuje jenom na mole, běžnou součástí její prezentace jsou – hlavně v zahraničí – i fashion videa a projekce. Jistě jste si všimli, že to co platí venku, však ne vždy platí u i nás. V Čechách a na Slovensku si podobné věci zatím ještě hledají své místo. Minimálně v kvalitě zpracování a úrovni se však členové kreativního studia Black & Biscuit můžou rovnat světové konkurenci. Tvůrci promo videa a interaktivní výlohy na “Kafkáči“ se potkali před šesti lety na FAMU. Od té doby ušli společně kus cesty. O tom, co všechno Black & Biscuit dokáže, co se jim líbí a hlavně v čem bude ta vzpomínaná výloha tak “spešl”, jsme se ptali Damiána Machaje, kreativního ředitele a Talent Scouta a hlavní produkční a výkonné ředitelky studia BB Kateřiny Smilkové.

Jaké věci/projekty vytváříte a kdo je všechno součástí vašeho BB teamu?

D: V najužšom pracovnom teame sme traja máme to rozdelené jednoducho – Katka Smilková ma na starosti produkciu, Jirka Černý techniku a ja kreatívu.

BB je kreatívne štúdio a zameriavame sa hlavne na audiovizuálnu produkciu a interaktívne projekty.

K: Snažíme se vytvářet a spolupracovat na projektech, které se nám líbí nápadem, zadáním nebo myšlenkou. Máme velký rozptyl. Děláme reklamu, fotku, animaci a muzea. V posledním roce tvoří velkou část našich realizací interaktivní exponáty.  Pracujeme se skvělými lidmi přes software, postprodukci, 3D a mechaniku.

V čem je projekt pro House of Fashion interaktivní?

K: Pro projekt House of Fashion jsme vymysleli interaktivní vitrínku, která bude reagovat na pohyby kolemjdoucích. Přemýšleli jsme, jak nejlépe představit všechny vystavující návrháře a napadla nás interaktivní přehlídka, kdy gesty si můžeme měnit jednotlivé modely mezi sebou. Je to nejlepší a zábavná forma pro prezentaci takové akce.

Kolik času zabere příprava interaktivních výloh a co vás při její tvorbě a tvorbě promo videí inspirovalo?

D: Na celom koncepte sme pracovali asi mesiac. Samotný nápad vznikol pri prvých obhliadkach Kafkovho domu, kde bude POP-UP House of Fashion počas leta a kde sme celý projekt natáčali. Využili sme geometriu a estetiku priestoru – priehľady cez dvere prázdnych miestností, farebnosť stien a podlahy. Okrem interaktívnej výlohy vzniklo aj promo fashion video v dvoch dĺžkach – jedno dvojminútové a kratšie 30 sekundové určené hlavne pre online. Jednotlivé modely sme zasadzovali do prostredia koncepčne priestorovo aj farebne. Samotné natáčanie trvalo dva dni a postprodukcia promo videí a samotnej výlohy plus testovanie asi tri týždne.

Jaké jsou hranice využití těchto komunikačních kanálů? Byly třeba tyto výlohy už někde představeny?

K: Myslím, že v poslední době stále více klientů a značek objevuje kouzlo interaktivní prezentace. Ve světě je to už celkem běžné, ale v našich podmínkách zadavatelé teprve teď získávají odvahu k netradičním prezentacím. Myslím, že tomu pomohl Signal festival, kdy davy lidí v ulicích ukázaly, že taková forma je baví.

D: Presne takých klientov hľadáme a dúfame, že sa viac firiem odváži skúsiť niečo inovatívne. Toto je možno zaujímavý príklad toho, čo by sme v budúcnosti chceli a vedeli zrealizovať.

Pokud se budeme bavit v měřítku “fashion” – kam až se tato ztvárněná dynamika pohybu může vyvýjet, kam ji chcete třeba dál posunout u nás? A který zahraniční nebo náš projekt vás doposud při vaší tvorbě nejvíce ovlivnil?

K: Možnosti jsou nekonečné. Spousta skvělých nápadů – interaktivních hračiček vzniká doma v garážích nadšenců, ve školách atd. I u nás se vyvíjejí neuvěřitelné věci. Jenom s uplatněním v komerčním, fashion světě je to složitější. 

D: Je potrebné tieto trendy sledovať a kreatívne pre nich hľadať uplatnenie. Alebo inak povedané, vytvárať možnosti a fyzický priestor, kde sa budú tieto dva svety stretávať. O to sa my v Black&Biscuit snažíme. Konkrétne presahy v oblasti módy a či už živej alebo reprodukovanej prezentácie ktoré nás bavia sú napríklad fashion/tanečná show s 3D projekciou, mappingom a holografickým obrazom. Prezentácia na London Fashion Week 2013 s využitím princípu augmented reality nebo interaktívny výklad butiku Repetto v Paríži. A to nejlepší nakonec. Podívejte se s námi, na kterých projektech BB, podotýkáme zatím!, spolupracovali..

Studio Luma pro novou kampaň Škoda Auto

Interaktivní exponáty v plzeňské Techmanii

Ukázky fotek z celosvětové kampaně Flag Faces – mistrovství světa v hokeji pro Škoda Auto (foto: Goran Tačevski)

Ve Fashion MAP bébéčkám fandíme. Propojovat umění, estetiku, techniku a díky tomu poukazovat na náš bohatý oděvní svět, talentované lidi a skvělé kolekce je nová cesta. Ale BB jsou důkazem toho, že když chcete, tak si vytvoříte svůj prostor a svoji cestu realizace. Již 1.7. na otevíracím koktejlu se můžete na interaktivní výlohu a speciální videa přijít podívat spolu s námi. Buďte mezi prvními, kdo si bude moci prohlédnout speciální pop up store zblízka a podívat se na to nejlepší od značek : JAKOBY, ODIVI, MIRKA HORKA, MIRO SABO, JIRI KALFAR, PBL PRAGUE, Iveta Pecuchova, Sophistic by Veronika, Mumray, Kateřina Geislerová, Veršatyl. 

Těšíme se!

 

Podobné texty

Slovensko zažilo světovou módní show

Ve čtvrtek 19. září se na bratislavském Náměstím Svobody...

Bruce Weber: My Education

V Galerii hlavního města Prahy začíná výstava světoznámého fotografa, kterou...

Nejlepší streetstyle trendy z kodaňských ulic

Hlavní město Dánska se v první polovině srpna na...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...