Black & Biscuit – kreativní studio bez hranic

Móda se neprojevuje jenom na mole, běžnou součástí její prezentace jsou – hlavně v zahraničí – i fashion videa a projekce. Jistě jste si všimli, že to co platí venku, však ne vždy platí u i nás. V Čechách a na Slovensku si podobné věci zatím ještě hledají své místo. Minimálně v kvalitě zpracování a úrovni se však členové kreativního studia Black & Biscuit můžou rovnat světové konkurenci. Tvůrci promo videa a interaktivní výlohy na “Kafkáči“ se potkali před šesti lety na FAMU. Od té doby ušli společně kus cesty. O tom, co všechno Black & Biscuit dokáže, co se jim líbí a hlavně v čem bude ta vzpomínaná výloha tak “spešl”, jsme se ptali Damiána Machaje, kreativního ředitele a Talent Scouta a hlavní produkční a výkonné ředitelky studia BB Kateřiny Smilkové.

Jaké věci/projekty vytváříte a kdo je všechno součástí vašeho BB teamu?

D: V najužšom pracovnom teame sme traja máme to rozdelené jednoducho – Katka Smilková ma na starosti produkciu, Jirka Černý techniku a ja kreatívu.

BB je kreatívne štúdio a zameriavame sa hlavne na audiovizuálnu produkciu a interaktívne projekty.

K: Snažíme se vytvářet a spolupracovat na projektech, které se nám líbí nápadem, zadáním nebo myšlenkou. Máme velký rozptyl. Děláme reklamu, fotku, animaci a muzea. V posledním roce tvoří velkou část našich realizací interaktivní exponáty.  Pracujeme se skvělými lidmi přes software, postprodukci, 3D a mechaniku.

V čem je projekt pro House of Fashion interaktivní?

K: Pro projekt House of Fashion jsme vymysleli interaktivní vitrínku, která bude reagovat na pohyby kolemjdoucích. Přemýšleli jsme, jak nejlépe představit všechny vystavující návrháře a napadla nás interaktivní přehlídka, kdy gesty si můžeme měnit jednotlivé modely mezi sebou. Je to nejlepší a zábavná forma pro prezentaci takové akce.

Kolik času zabere příprava interaktivních výloh a co vás při její tvorbě a tvorbě promo videí inspirovalo?

D: Na celom koncepte sme pracovali asi mesiac. Samotný nápad vznikol pri prvých obhliadkach Kafkovho domu, kde bude POP-UP House of Fashion počas leta a kde sme celý projekt natáčali. Využili sme geometriu a estetiku priestoru – priehľady cez dvere prázdnych miestností, farebnosť stien a podlahy. Okrem interaktívnej výlohy vzniklo aj promo fashion video v dvoch dĺžkach – jedno dvojminútové a kratšie 30 sekundové určené hlavne pre online. Jednotlivé modely sme zasadzovali do prostredia koncepčne priestorovo aj farebne. Samotné natáčanie trvalo dva dni a postprodukcia promo videí a samotnej výlohy plus testovanie asi tri týždne.

Jaké jsou hranice využití těchto komunikačních kanálů? Byly třeba tyto výlohy už někde představeny?

K: Myslím, že v poslední době stále více klientů a značek objevuje kouzlo interaktivní prezentace. Ve světě je to už celkem běžné, ale v našich podmínkách zadavatelé teprve teď získávají odvahu k netradičním prezentacím. Myslím, že tomu pomohl Signal festival, kdy davy lidí v ulicích ukázaly, že taková forma je baví.

D: Presne takých klientov hľadáme a dúfame, že sa viac firiem odváži skúsiť niečo inovatívne. Toto je možno zaujímavý príklad toho, čo by sme v budúcnosti chceli a vedeli zrealizovať.

Pokud se budeme bavit v měřítku “fashion” – kam až se tato ztvárněná dynamika pohybu může vyvýjet, kam ji chcete třeba dál posunout u nás? A který zahraniční nebo náš projekt vás doposud při vaší tvorbě nejvíce ovlivnil?

K: Možnosti jsou nekonečné. Spousta skvělých nápadů – interaktivních hračiček vzniká doma v garážích nadšenců, ve školách atd. I u nás se vyvíjejí neuvěřitelné věci. Jenom s uplatněním v komerčním, fashion světě je to složitější. 

D: Je potrebné tieto trendy sledovať a kreatívne pre nich hľadať uplatnenie. Alebo inak povedané, vytvárať možnosti a fyzický priestor, kde sa budú tieto dva svety stretávať. O to sa my v Black&Biscuit snažíme. Konkrétne presahy v oblasti módy a či už živej alebo reprodukovanej prezentácie ktoré nás bavia sú napríklad fashion/tanečná show s 3D projekciou, mappingom a holografickým obrazom. Prezentácia na London Fashion Week 2013 s využitím princípu augmented reality nebo interaktívny výklad butiku Repetto v Paríži. A to nejlepší nakonec. Podívejte se s námi, na kterých projektech BB, podotýkáme zatím!, spolupracovali..

Studio Luma pro novou kampaň Škoda Auto

Interaktivní exponáty v plzeňské Techmanii

Ukázky fotek z celosvětové kampaně Flag Faces – mistrovství světa v hokeji pro Škoda Auto (foto: Goran Tačevski)

Ve Fashion MAP bébéčkám fandíme. Propojovat umění, estetiku, techniku a díky tomu poukazovat na náš bohatý oděvní svět, talentované lidi a skvělé kolekce je nová cesta. Ale BB jsou důkazem toho, že když chcete, tak si vytvoříte svůj prostor a svoji cestu realizace. Již 1.7. na otevíracím koktejlu se můžete na interaktivní výlohu a speciální videa přijít podívat spolu s námi. Buďte mezi prvními, kdo si bude moci prohlédnout speciální pop up store zblízka a podívat se na to nejlepší od značek : JAKOBY, ODIVI, MIRKA HORKA, MIRO SABO, JIRI KALFAR, PBL PRAGUE, Iveta Pecuchova, Sophistic by Veronika, Mumray, Kateřina Geislerová, Veršatyl. 

Těšíme se!

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...