Český fresh Air – v módě, na netu i na papíře

Tento týden se v Praze představil nový koncept, který spojuje návrháře, obchod a výrobu pod jednu střechu. Myšlenku vytvořit ateliéry pro ty, kteří si je nemohou dovolit a spojit je s krejčovskou dílnou zaštítila La Gallery Novesta. “V obchodě, ve kterém designéry prodáváme, se neustále potýkáme s problémem, že není dost věcí, velikostí, návrháři si často nemůžou dovolit vyrobit více kusů nebo nemají kde šít,“ vysvětluje podnět pro vznik dílny Hana Zouvalová. Designéři, kteří spojili své ateliéry do jednoho, jsou v naší scéně zaběhnutými a zvučnými jmény – Jakub Polanka, Mirka Talavašková a Markéta Kopecká. Kromě ateliérů jednotlivých návrhářů, které jsou, jak Mirka Talavašková říká, takovým umělcovým “ofisem”, vznikla i šicí dílna. Ta své kapacity kromě výše zmiňovaných jmen nabízí i jiným designerům. “Děláme opravy, úpravy, a s tím vzniká projekt Black Pin – značka, která může produkovat podle předlohy designéra,“ popisuje záměr Hana Zouvalová. Jak to půjde novému Black Pin a jakou kolekcí nás překvapí? Těšíme se na výsledky a na to jak nás výsledky dílny překvapí.

Tento týden přibyl do seznamu zajímavých obchodů také nový koncept Nila. Pokud je vám tento název povědomý, říká to o vás dvě věci: rádi nakupujete online a zajímáte se o módu i z jiného hlediska, než jsou jenom trendy. Nila funguje už nějakou dobu jako online store s bytovými doplňky a udržitelnou módou. Oděvy z bio bavlny, šperky fair trade, které jsou nejen krásné ale i kvalitní a dobré k přírodě a k lidem. Zakladatelé Eva a Pavel Urbanovi se tak díky kamennému obchodu posunuli blíž zákazníkům a všem, kteří milují si věci nejdřív pořádně ošahat a až pak kupovat. Držíme palce! 

Online projektů přibývá a pak zase ubývá, že je někdy v internetovém prostoru ani nestačíte zachytit. My bychom vám rádi představili nový portál, který, jak doufáme, bude spadat do první skupiny. Kink je snahou o nezávislý online web s aspirací na tištěné médium. Fotky z produkce ok. Sister, články, které nemusíte číst abyste pochopili obsah. Je to mladý pokus o něco jiného. Jaká je životnost indie platformy, za kterou nestojí zvučné a zaběhnuté jméno jako je Vice, nebo největší fashion event u nás (MB Prague Fashion Week) a jejich Blue Paper, se uvidí. Každopádně, ve Fashion MAP nás každý nový nápad těší.

Do české Papírny jsme se zamilovali před pár dny na pražském Design week-u. Už z názvu je jasné, že se nejedná o žádnou část fashion ale na Mapě si myslíme, že vše spolu souvisí a proto jsme rádi, že můžeme Papírnu zařadit do nových projektů, o kterých byste rozhodně měli vědět. Hlavně pokud milujete papír, obálky, barvy a kvalitní české výrobky, které jsou navíc šetrné k přírodě. 25 barev, diářů, sešitů, listů, obálek a to vše z recyklovaných materiálů a k tomu bio lepidla šetrné k životnímu prostředí. Papírna bude otevírat i svůj kamenný obchod v Praze na Letné, takže je jasné, odkud budou letos pocházet naše listy pro Ježíška.

Máte nějaký nový projekt, který stojí za to? Dejte nám vědět a napište nám na silvia@fashion-map.cz! Ve Fashion MAP se rozhodně už teď těšíme na nové iniciace, platformy a novou energii. 

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...