Už nějakou dobu módní svět diskutuje o prodejní novince, kterou začíná uplatňovat stále více světových návrhářů. O změnách, které nastávají právě teď, již na začátku roku 2016 informoval kanál BBC. Princip see-now-buy-now zažil boom během NYFW a stane se leitmotivem celého měsíce módy. Co konkrétně tato novinka znamená? A proč se vlastně tato mini revoluce děje?
Děje se zkrátka to, že žijeme v době, kdy je Instagram nebo Snapchat stejně důležitý k životu jako dýchání. Dříve si musel člověk počkat na nejnovější vydání Vogue nebo InStyle, aby se dozvěděl, jaké trendy se prosadily na přehlídkových molech. Díky sociálním sítím se ale kdokoli může okamžitě dozvědět co se děje na molech. A co je následek? To, co vidím, si chci přece okamžitě koupit. Návrháři proto chtějí vyjít vstříc zákazníkovi a přizpůsbit se době. Hned k dostání jsou tak například modely značek Ralph Lauren, Tommy Hilfiger nebo Tom Ford.
Zároveň tak chtějí návrháři předejít kopírování kolekcí. Nemělo by už docházet k tomu, aby se trendy nejdříve dostaly do nákupních řetězců s konfekcí jako kopie a mutace. Teprve později jsou k dostání originální značky. Není to nelogické? Princip see-now-buy-now je opravdu dobrý nápad a jde ruku v ruce s dobou, které vládne Instagram!
http://bit.ly/2ccr1xA
http://bit.ly/2cirq3f
S vlnou kritiky se musel vypořádat Kanye West. Nutno říct, že prezentaci své kolekce YEEZY4 organizačně nezvládl. Vrcholem bylo naprosté vyčerpání modelek, které v horkém počasí nezvladály dokončit přehlídku. V paměti tak člověku zůstaly jízlivé titulky a negativní komentáře. Samotná kolekce tak bohužel zanikla v moři negativních recenzí. Autentický zážitek si můžete přečíst zde: http://bit.ly/2cHrPgw
Zatímco v New York City vrcholil fashion week, v Londýně se v tutéž dobu setkaly přední osobnosti britské módní scény s novou premiérkou Theresou May. Nadcházející londýnský fashion week bude prvním, který se koná po Brexitu. Premiérka vyjádřila podporu britskému módnímu průmyslu a mluvila o něm jako o silném odvětví s velkým významem. Co si myslí hlavní představitelé módy v uk o brexitu? Čtěte zde: http://bit.ly/2crGmbk
Velký zájem vzbudila esej Tima Gunna, který si na stránkách Washington Post postěžoval na fakt, že módní svět nereflektuje ženy s plnými tvary. Pravdou je, že na molech stále vidíme modely. Ačkoli většina žen má spíše velikost M/L než XS, módní magnáti to stále přehlíží. Ačkoli Gunn hovoří o americkém módním průmyslu, ve větší či meší míře můžeme tento problém vztáhnout na jakoukoli módní velmoc. Co myslíte? http://wapo.st/2d4jVy1