Jaká je budoucnost módy?

Toto odvětví fashion byznysu překypuje optimizmem a nadšením. Jsou otevřeni spolupracím a to, co dělají, je nesmírně baví. V porovnání s někdy až komunitním nebo elitářským prostředím módní scény, jsou ty lokální ale i světové příjemným osvěžením. V Berlíně nás zaujala hlavně jedna myšlenka, každý pokrok , který v minulosti v určitém odvětví nastal, nevycházel z jeho iniciativy ale od lidí, kteří viděli o krok dál a chtěli “zlepšit svět”.  Logicky by se předpokládalo, že služby jako Spotify budou iniciovat rádia nebo nahrávací společnosti. Nebo čím dál více známé airBnB zase od hotelových řetězců. Nestalo se tak. Je tedy možné, že o pár let budou udávat nejnovější trendy lidi, kteří nemají dnes s módou nic společného a baví je biometrický kód?

Wearabels nejsou jenom hudbou budoucnosti. Prsten, který vám zavibruje, když dostanete zprávu na telefonu, nebo náramek, kteří vám měří počet kalorií, kroky a tep, hodinky, které dokáží připomenout komu máte zavolat nebo vám zobrazí zprávu. Ano to vše už je. Budoucnost je podle diskutujících v něčem úplně jiném.

  1. Díky 3D tiskárnám se vše změní. Doslova vše. Fashion byznys by se měl připravit. Jak to myslíme? Přes 3D tiskárnu si ku přikladu vytisknete vlastní stroj na šití, vlastní laser cutting mašinu a už jdete.

  2. Customerizovaná móda. Bude jenom otázka času, kdy bude zákazník stejně důležitý jako designér. Tenisky, které si díky správným softwareům dokážete navrhnout sami. Budou přesně podle vaši nohy a vašeho stylu. Možná to pro lidi konečně začne být odklon od módy, kdy vypadáme každý stejně a máme pocit, že kdo nevypadá, není originální.

  3. Lokální výroba směrem vpřed! Díky technologiím a větší poptávce od zákazníků, kteří budou chtít co nejvíce customerizovanou módu, se zvýší poptávka po lokálních výrobnách, fabrikách a u designeréch. Kvůli jednomu páru bot nebo bundě se nevyplatí jezdit do Číny.

  4. Nanovlákna, glassfiber optická vlákna a vůbec kopec jiných vláken v oblečení, které lze prát, ale zároveň i bliká a mění se nápisy na triku.. Časem se vám možná upraví samotná barva trika, kterou by jste chtěli sladit s kalhotami.

  5. V londýnském studiu XO, které je známé svým inovátorským přístupem, jsou přesvědčeni, že jednou se dostanou technologie přímo do nás. Změníte si barvu nehtů, ráno si necháte narůst oblečení podle vaší chuti, a když začne pršet vaše šaty samy vyprodukují deštník. (XO má za sebou mimo jiné šaty pro Lady Gaga, které samy produkovaly a vypouštěly bublinky, koncertní oblečení pro Black Eyed Peas, kde trika svítila a měnila barvu. Nebo sexy podprsenku pro Azaelii Banks, kde diamaty blikaly do rytmu, když rapovala.)

    Možná se vám zdá tohle všechno utopie. Nebo jenom čirá fantazie. Možná hezká inspirace. Ale nemá právě móda splňovat přesně tyto věci?

     

     

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...