LETEM FASHION SVĚTEM #1

Bylo nebylo aneb Jak se čeští návrháři do Londýna vydali

Petra Ptáčková, Janja Prokić, Mirka Horká, Markéta Martišková a Štěpán Růžička – to jsou jména, která reprezentovala českou kotlinu na 4. ročníku International Fashion Showcase. Přehlídka talentů (konající se v rámci London Fashion Weeku) hostila na 130 designérů z celkem 30 zemí, čímž se dostala do pozice vůbec největší přehlídky svého druhu na světě. Kurátorka české části Olo Křížová prezentaci chápe i jako velký přínos do business sféry:

„Tento rok pokračujeme ve vyprávění příběhu české módy. Naši designéři mají silné příběhy, které jsou čitelné na mezinárodní scéně. Je to příležitost, jak se postupně dostávat do povědomí odborné veřejnosti, profesionálně růst a do budoucna začít vstupovat i na komerční trh.“ Určitě souhlasíme a budeme držet palce, jen by možná pomohla i větší dávka pozornosti, aby se příště z Markéty Martiškové v oficiálních materiálech nestala opět Martina 😉 Více informací a fotoreportáž tady.

Konec módy podle Li Edelkoort

Lidewij Edelkoort je v současnosti jednou z nejvlivnějších forecasterek, a podle magazínu Time také 25. nejvlivnější ženou módního světa. Proto stojí za to nemávnout nad jejím tvrzením o konci módy (jak ji známe) rukou. Jaké myšlenky její esej s názvem Anti_Fashion nese? Ve stručnosti, Li zde předpovídá velký návrat vysoké krejčoviny, kde i mainstreamové řetězce budou nakupovat vzory od couturových designérů. Dále obviňuje vzdělávací systém, že své studenty tlačí na módní mola místo toho, aby je naučila více o přáních zákazníků. V závěru ještě přitvrzuje a označuje současné fashion shows za směšné parodie na to, čím bývaly dříve. Několik vět zcela jistě nemůže plně obsáhnout celou myšlenku Li Edelkoort, jestli máte chuť, podívejte se na záznam nebo jeho přepis. 

Fenomén #TheDress v kampani proti domácímu násilí

„Jakou barvu mají tyhle šaty?“ To je otázka, která trápila miliony lidí po celém světě. Ani neurologové nemohli přijít s uspokojivým řešením a někteří prostě vidí bílo-zlatou variantu, jiní zase černo-modrou (podle kvízu na Buzzfeedu je aktuální stav zhruba 68% bílo-zlatá a 32% černo-modrá). Na vlně virality se svezla už řada komerčních produktů, ovšem teď přichází na scénu PSA s geniální kampaní „Proč je tak těžké vidět černou a modrou“, která odkazuje ke skrytému domácímu násilí na ženách. Tleskáme. Detailnější rozbor kampaně zde

Emotivní dokument o stavu čínského ovzduší konečně s anglickými titulky

Přes 150 milionů shlédnutí, a to jen v čínském originále. To je dosavadní výsledek rychle se šířícího dokumentu reportérky Chai Jing, která se rozhodla svět upozornit na to, že „levná“ čínská výroba si vybírá svou daň jinde. Zatímco Evropa a USA řeší, jakou barvu mají #TheDress, Čína se zaobírá otázkou na první pohled mnohem banálnější – jakou barvu má obloha a mraky? Na to se jen těžko hledá odpověď, když žijete ve městě, které je 265 dní v roce zahaleno smogem. Díky projektu jednoho čínského středoškolského studenta je teď dokument obohacen anglickými titulky, a tudíž přístupný téměř každému. Módní průmysl je významný viník tohoto stavu, proto doporučujeme obětovat 104 minut svého času a trošku popřemýšlet 😉 Odkaz naleznete zde.

 

Módní blogerky v jednom světě

Lidskoprávní festival „Jeden svět“ podporovaný Člověkem v tísni letos představil zajímavý pohled na módní blogerky. Finský dokument Sama sebou/Becoming Me sleduje osudy tří introvertních dívek, které se snaží se světem i samy se sebou vyrovnat skrze blogování. Jsou populární a baví desetitisíce čtenářů, ale pod veselou fasádou nablýskaného fashion světa se skrývá boj s anorexií, osamělostí a depresemi. Samozřejmě ne každá blogerka si s sebou nese velké drama, ale i tak může toto filmové dílko poskytnout zajímavý insight.

 

Hledání tipů nás hodně baví, proto v něm budeme každý týden pokračovat. Pokud máte nějaké osobní tipy na zdroje nebo nám jen chcete dát vědět, co vás zajímá, určitě napište. Budeme moc rádi! 😉

Podobné texty

Fascinace AI, důraz na upcycling a oslava individuality | MBPFW DAY 1

Nikdo by po přečtení programu na páteční zahajovací večer...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek