LETEM FASHION SVĚTEM #14

Hlavní město Fashion-Tech?

Vypadá to, že o tento titul svádí boj hned dvě metropole – Londýn a New York. Zatím to máme nerozhodně. Obě centra disponují slibným potenciálem. Univerzitami, které do svých hodin integrují mnohé z pokrokových technologických novinek. Fashion weeky, které sleduje celý svět. A v neposlední řadě také investory, kteří se nebojí vložit svůj kapitál do dalšího vývoje. Může se zdát, že New York má trochu navíc přítomností Silicon Valley, ovšem Londýn si zase může odškrtnout nejznámější online prodejní platformy jako je Net-a-porter.com a Asos. Paříž už má svoji korunku hlavního města módy a zdá se, že do tohoto souboje se nepouští. Kdo tedy nakonec získá tenhle titul? Přečtěte si argumenty Team London i Team New York tady: http://www.businessoffashion.com/articles/fashion-tech/new-york-vs-london-which-is-the-worlds-fashion-tech-capital

Miles Aldridge a demokratizace plastické chirurgie

Práce módního fotografa Milese Aldridge zdobí aktuální vydání časopisu TIME věnovaného ožehavému tématu. Spěje současná společnost k plastické chirurgii jako nové formě make-upu? Skoro to tak vypadá, botoxíků, nafouknutých rtů i pitoreskně strnulých výrazů vidíme všude spousty. A teď i na cover časopisu řadícího se mezi světovou grafickou špičku. Miles Aldridge byl pro tenhle photoshoot jako stvořený, slovy jeho monografisty Glenna O’Brianna jsou jeho fotografie typické zakotveností „ve světě luxusu, kde surrealita vítězí. Všechno je perfektní, ale něco je špatně.“ Sám Miles přiznává, že se pokoušel do jednoho záběru zachytit zdání perfektnosti a zároveň pobouření. Inspirací mu byla Hitchcockova slavná Psycho scéna, kdy sám autor pronesl postřeh, že publikum se zájmem sledovalo chladnokrevné zavraždění ženy a s ještě větším zájmem, zda jí při tom něco nevykoukne. „Pomyslel jsem si: ‚Bože, to je geniální‘. Vtahujete diváka do pocitu spoluviny. Když se na to dívají, přimějete je cítit se trošičku guilty a ošklivě,“ popisuje Aldridge.

Jak se práce zdařila, můžete zkontrolovat tu: http://time.com/3640178/miles-aldridge-plastic-surgery/

Nejvlivnější fashion blogeři

První obrázek módních blogerek nebyl úplně lichotivý. Běžnou představou (a mnohdy smutnou realitou) byly „hloupé dívenky pózující před objektivem svých  přítelů“. Tyhle doby odvál čas a teď je tu nová éra plná kolaborací se světoznámými značkami jako je Louis Vuitton nebo Piaget, blogerských awards a ambasadorství rozličných projektů. Seznamu těch nejvlivnějších z blogové sféry na sebe nenechaly dlouho čekat. Tomu aktuálnímu ne úplně překvapivě kraluje „blonďatý salát“ Chiara Ferragni pyšnící se nejen proklamovaným vlivem, ale i týmem vyškolených profíků, kteří jí na blogu asistují. Na 4. místě nalezneme i u nás známou Švýcarku Kristinu Bazan. Za pánské blogem vítězí Bryanboy, který v celkovém žebříčku vlivu obsazuje 11. místo.

Kompletní seznam máte tady: http://fashionista.com/2015/02/most-influential-style-bloggers-2015

Šatníky seriálových postav po skončení show

Taky vás to určitě už napadlo. Váš oblíbený seriál skončil, ale co se stalo se všemi těmi šaty, kloboučky a lodičkami Carrie Bradshaw, Blair Waldorf, Rachel Green? Ikonické kousky jako třeba červená róba Oscara de la Renty, která si zahrála v jednom z pařížských dílů Gossip Girl, jsou pouze zápůjčkou a šťastně se navrací ke svým tvůrcům. Vše ostatní je majetkem studia a jeho producentů. Tudíž stálým inventářem studiových skladišť. Čas od času se něco použije v přešité úpravě znovu a pak jsou tu výprodeje. Těch se účastní herci i veřejnost a kupříkladu šatník Friends se dostal až na o 90 % nižší cenu než v retailu! Šatník Tudorovců asi ve výprodeji jen tak neuvidíte, ten odkoupila jeho tvůrkyně nazpět a v současné době pronajímá jako kostýmy a výstavní kousky. Případně přešívá, a tak se z róby 16. století snadno může stát kostým dobového filmu o Ludvídku XIV. Stačí prý přidat „trochu chaosu“ a honosné šaty tak mohou proplouvat staletími.

Více o osudech slavných šatníků tady: http://fashionista.com/2015/03/what-happens-to-tv-costumes

Nový sport, nový trh pro designéry

A opět to zakončíme s úsměvem. Tedy pardon, pohledem na nový sport v počátcích. Potlesk pro skibol – 50 % lyžování, 50 % fotbal, 100 % chic. Spojením nejpopulárnějšího letního a zimního sportu vzniká jistě naprostá nutnost pro patřičný šatník. Takže návrháři, co říkáte? Těšíme na příští olympiádě 🙂

A jak to celé vypadá? Sledujte tu: https://www.youtube.com/watch?v=IdLP-2WXaF4&feature=youtu.be

Opět jsme dospěli ke konci novinkami nabitého týdne a těšíme se s vámi na další 🙂 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...