LETEM FASHION SVĚTEM #21

Šperky ze smogu

Využití smogu pro tvorbu módy. Přesně to plánuje holandský designér Daan Roosegaarde jako svůj další projekt, který vypustil na Kickstarter. Když se na to podíváte kolem a kolem, tato fantaskní myšlenka má skutečně naději na úspěch. Roosegaarde se chystá umístit do centra Rotterdamu obrovskou čističku ve tvaru věže, přičemž energie na její provoz by se čerpala čistě za vzduchu. Využije přitom technologii, která se 50 let používá pro čištění vzduchu v nemocnicích, fungující na bázi ionizace ovzduší. Věž bude vysílat pozitivně nabité molekuly vzduchu, které se naváží na smogové části a vtáhnou je zpět do nitra přístroje. Vzduch bude vyčištěn a odstředěný uhlík bude stlačen do malých krychliček. A tím se dostáváme k samotným šperkům. Ty budou financovat provoz celé čištičky. Za jediný den jich bude vyrobeno na 3 500 kousků. Jak dlouho bude o tento druh šperku zájem, je ve hvězdách, ale nápad rozhodně chválíme!

Pro detailnější a určitě odbornější popis klikejte tu: http://www.techinsider.io/a-dutch-designer-wants-to-build-the-worlds-largest-air-purifier-and-use-the-residue-to-make-rings-2015-8

 

Sochy ženskosti

Všichni je známe. Gigantické antické sochy z bílého mramoru, kde se rýsuje každý sval a přibližuje tak lidské tělo k dokonalosti. Jen ideál bez reálného předobrazu. Nebo ne? Fotograf Anton Belovodchenko přivedl před objektiv atletky a baletky a antické sochy tak vytvořil z masa a kostí. Každý sval, každý zákrut těla podtrhl stínováním černobílých fotografií a předestřel před společnost další úhel ženské krásy. Ne jen té, která zobrazuje dívky vnadných křivek, jejichž primárním účelem je přivábit mužský protějšek. Antonovy „bohyně“ jsou jiné, v některých ohledech až maskulinní, přesto smyslné. Posuďte sami: http://www.artfido.com/blog/womens-bodies-captured-in-stunning-bw-bodyscapes/

Rappem proti rtuti

Jak se dá bojovat proti znečišťování prostředí rozvojových zemí, kam Západ rád umisťuje své továrny? Západním stylem! Jak ukazuje indická rapperka Sofie Ashraf, která svojí verzí Anacondy od Nicki Minaj vynesla na světlo 14 let pokračující boj za nápravu škod způsobenou firmou Unilever. Jedná se o klasický model: přijdu – představuji obrovskou zátěž pro místní oblast, dokud si někdo nevšimne – odejdu a škody zůstávají, ono se to zamázne nějakým jiným skandálem. Sice se tentokrát jedná o výrobu teploměrů, ale je to scénář, který z módního odvětví také dobře známe. Sofie však představila nový způsob boje proti zapomenutí, který se zdá účinný. Její klip Kodaikanal Won’t za necelé dva týdny zhlédlo téměř 3 miliony lidí a petici podepsalo do této chvíle 74 582 signatářů.

Zapojit se můžete také zde: http://www.jhatkaa.org/unilever/

Odličte si svoji titulku

Na závěr zabrousíme trochu do marketingu. Brazilská pobočka Neutrogeny přišla s nápadem, který posouvá hranice využití printové reklamy. Na titulce nového vydání časopisu Caras vidíte tvář herečky Giovanny Ewbank, a to tvář klasicky vyparáděnou a notně nalíčenou. Ale! K časopisu jsou připojeny i odličovací ubrousky Neutrogena. Proč? Čtenáři sami mohou herečku odlíčit a vyzkoušet tak účinek tohoto kosmetického přípravku. Jedná se o další ukázku, že zapojit konzumenta se vyplatí. „Jedná se o kousek interaktivního tištěného média, který dává spotřebiteli šanci vlastního zapojení se do kampaně. Manipulují s produktem, testují ho, použijí a pak hodnotí výsledek,“ vyjmenovává výhody Drian Ferguson, viceprezident reklamní agentury DM9DDB, která za projektem stojí.

Malá ukázka tady: http://www.adweek.com/adfreak/brazilian-neutrogena-ad-lets-you-wipe-lipstick-right-actress-s-face-166292

Hurá na MBPFW! 

Toužíte letos vidět všechny přehlídky? Máme doboru zprávu! Prague Fashion Week připravil soutěž o lístky i VIP passy. A co pro to udělat?

V MBPFW chtějí znát vaše největší návrhářské oblíbence a vědět na jakou přehlídku byste se právě vy nejradši podívali. Posílejte vaše outfity, jak byste se právě na tuto přehlídku oblékli tak, abyste na sobě měli alespoň jeden lokální kousek. Fotografie zasílejte na adela@mbpfw.com do 24. srpna 2015.

Nejlepší outfit získá 2x VIP pass na celou akci.

Nebo se zapojte do MBPFW Instagram challenge: sdílejte Váš nejoblíbenější runway look z MBPFW FW/15 s hashtagem #loveczechfashion a připište, proč milujete českou módu & co pro Vás znamená MBPFW. Nezapomeňte označit @mbpfw. Runway galerii naleznete na: www.mbpfw.com/galerie 
Soutěž běží do 24. sprna 2015.

4 výherci od získají Standing pass na celou akci.

 

Teď už končíme. Věříme, že jsme vám opět poskytly nějaký ten námět k přemýšlení. Snad budeme brzy moci přinášet podobné inovativní příběhy i z našich krajin. 🙂 

 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...