Skandinávská jména, která stojí zato !

Henrik Vibskov

Helena  Christensen, malá mořská panna a Henrik Vibskov! To jsou pojmy spojené automaticky s touto skandinávskou zemí.  A návrhář patří mezi přední dánská jména opravdu zaslouženě. Scéna přehlídky na sezónu 2016 byla plná abstrakce. Ta se rozpínala nejenom na potiscích svetrů, kalhot, šatů a combo, ale stala se i ústředním motivem celé scény a dekorace. Molo tak kromě modelů zaplnila i obrovská struktura abstrakce, kterou doplňovali performeři ve stejných overalech a byli na molu součástí přehlídky. Dotvářeli Vibskovovu představu fatamorgany, bizarní fauny a přeludů, které zažívá cestovatel při přecházení pouště. Mistr potisků se tak mohl dokonale vyřádit a my jsme rádi, že jsme byly přitom.  Na fotky z přehlídky mrkněte sem.

 

Po téhle přehlídce se nám bude stýskat!

Maikel Tawadros – Pokud je více méně, tak Maikel Tawadros ví přesně jak na to! Přehlídku umístil do podzemní garáže, místo plazmové televize, která by promítala jeho jméno, ho jednoduše nasprejoval na stěnu a diváky od “mola” oddělil požární páskou. Simple a zároveň fresh. Červená, kůže, kožešina, tvrdé a okázalé ve spojení s minimalem. Vrstvení působivých střihů, ale také jednoduché basic kusy. Jeho žena je silná a neohrozitelná, drsná a přímá, ale ví jak svádět.

 

 

Han Kjobenhaven a Jean// Phillip

Pánská krejčovina je v Kodani na vysoké úrovni. Pokud by ji měla vystihovat jenom dvě jména, jejichž nositelé ví, jak na to, vybíráme Hana Kjobenhavna a Jen// Philip.

Han Kjobenhavn je jeden z návrhářů, který je také dobře známý díky neobčejným instalacím, které možná někdy poutají více pozornosti než samotná kolekce. To se mu ale rozhodně nestalo tentokrát. Gang mužů sedící v pozůstatcích toho, co kdysi bylo společností. Shořelá auta, klece, baseballové pálky… a k tomu nové S/S 16. Han používá sice zavedené vzory, ale díky barvám je inovuje. Oblek s růžovým maskáčem nebo bomber v také ostře růžové barvě rozhodně nepůsobí militantně a vedle bílých minimal kusů se dobře prosazují.  Značka Jean// Phillip šla na to zase z jiného konce. Přehlídka uvnitř City Hall, žádná instalace , jenom modely a jejich nová kolekce. Pánské střihy s přívlastkem unisex.  Čisté formy, monochromní barevná škála a jedna z nejlepších pánských kolekcí, jakou jsme za poslední dobu měly možnost vidět. Vyvariovat také množství modelů, tak že nenudí, naopak vyvolají diskuzi, dokáže jenom zralý brand. Dočkáme se i u nás podobného uvažování a prezentace? 

Forenbach – značka která je jednou z prvních menších eko značek, které tvoří v Evropě z bio materiálů, mají svoje show na fashion weeku a přitom jsou stejně kvalitní a nositelné. Materiály, ve kterých se používají recyklované pet lahve, vlákna z recyklovaných jeansů nebo certifikovaná  biobavlna. Jinak se v případě Forenbachu bavíme o čistém minimalu. Základní kusy, které si kupujeme nejčastěji, jsou v případě Forenbachu cool, šik a kompletně tvořeny v lokálních vodách. Tleskáme a moc fandíme, aby bylo podobných značek trochu více.

Designer‘s Nest

Skandinávské krajiny pojí kromě podobné estetiky ještě jedna věc. Soutěž Designer‘s Nest, do níž se můžou zapojit všichni studenti severských akademií a uměleckých škol a soutěžit o 50 000 dánských korun a prestiž k tomu.  Soutěž je pod patronátem samotného královského dvora a jedním z kritérií při výběru vítěze je i potenciál mít komerční úspěch.

 

A pak jedna bulvární info na závěr. Představte si, že máte celou kolekci připravenou na prezentaci. Všechny kousky našity, nafitovány a uloženy, tak aby se na druhý den mohly prezentovat na mole před nákupčími. Zní to jako rutina. Jenomže i v tak bezpečné krajině jako je Dánsko se může stát, že ji prostě na druhý den na svém štendru nenajdete! Přesně to se letos stalo letní kolekci Vibe Johansson. Za jediný večer tak designérka přišla nejen o investici, ale hlavně o možnost prezentovat svoji kolekci světu. Snad ji uvidíme příští rok. I to může být součástí jinak perfektně připraveného eventu, který potěšil profíky, umělce, nákupčí i všechny, kteří mají módu rádi.  Skvělé bylo to, jak se organizátoři dokázali se vším vypořádat a autenticky a úpřímně hovořit i o nepříjemných věcech. Za Fashion MAP jsme moc rádi, že jsou pořád fashion weeky jako ten v Kodani a potvrzují, že móda je hra, business, radost, vášeň ale i normální každodenní život. 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...