LETEM FASHION SVĚTEM #4

Stejný outfit každý den = úspěch?

Magazín Harper’s Bazaar nedávno vyrukoval s rozhovorem s Matildou Kahl, kreativní ředitelkou reklamní agentury Saatchi & Saatchi. A zrodila se senzace. Článek dosáhl na 33 000 sdílení a Matildě se jen hrnuly nabídky na další rozhovory a e-maily od fanoušků. Čím že na sebe strhla tolik pozornosti? Zkrátka nosí každý den do práce jeden a ten samý outfit, který nazývá svojí uniformou. Relativně jednoduchý zvyk za sebou ale skrývá zajímavou myšlenku. Zatímco muži to mají v byznyse snadné – ráno navléknou oblek a nikdo neřeší, jak (ne)vhodně přišli oblečeni do práce – ženy každé ráno svádějí boj s vlastním šatníkem s cílem nepůsobit v officu příliš vyzývavě/upjatě/staromódně. Vytvoření vlastní ženské uniformy tento problém eliminuje. „To, že jsem posuzována pouze na základě mých kreativních schopností a ne podle toho, jak dobře jsem oblečená, mi skutečně pomáhá budovat sebevědomí,“ objasňuje své důvody Matilda. „Uniformisty“ ale najdeme i mezi muži. Takový Mark Zuckerberg na veřejnost nevyleze bez svého oblíbeného trička a Steve Jobs nám také mnoho rozdílných kombinací neukázal. Určitě zajímavý námět k přemýšlení. 🙂 

Rozhovor s Matildou si můžete přečíst například tu: http://www.adweek.com/news/advertising-branding/how-one-art-director-became-overnight-sensation-wearing-same-outfit-every-day-164011

Jak lze vizualizovat konzum

The Guardian nám stále dokazuje, že existují různé kreativní metody, jak svět nasměrovat k etickým otázkám. Minulý týden jsme vám představili jejich interaktivní projekt příběhu dělníka pracujícího s textiliemi, tentokrát míříme přímo k jádru problému. Přebujelá populace, konzum a z toho plynoucí enormní množství odpadu jsou tu prezentovány skrze silné vizuální obrazy, díky kterým už nelze pochybovat, že dlouho opomíjené konzumní návyky si začínají vybírat svou daň.

Podívejte se na galerii TADY: http://www.theguardian.com/global-development-professionals-network/gallery/2015/apr/01/over-population-over-consumption-in-pictures?CMP=fb_gu

Za královským stylem do Edinburghu

Budete mít cestu na britský poloostrov? Výborně, odtud už je jen skok do Skotska, kde pro vás máme jeden zajímavý tip na výstavu. 🙂 Módní kurátorka Alistair O’Neill shromáždila kousky ze šatníků takových osobností jako Alžběta II., Grace Kelly a dalších osobností spjatých s monarchií. Všechny mají jedno společné – jedná se o zákaznice značky Pringle of Scotland, která teď oslavila své 200 výročí. Věděli jste třeba, že královna Alžběta II. obdržela svůj první kousek od této značky ve 21 letech (1947) a od té doby rok co rok posílá do firmy děkovný dopis?

Toto a další zajímavá fakta naleznete v tematickém článku zde: http://www.vogue.com/13254082/pringle-of-scotland-200th-anniversary-retrospective/

Ignoruje módní průmysl over-sized velikosti?

Pokusy jsme zažili, ale buďme upřímní, pravděpodobně se nám nedokáže vybavit jediná over-sized kolekce, která by ovládla světová mola. Ale proč tomu tak je? Vždyť zákaznic je dost. Jde snad v očích designérů o nezajímavý sektor, který nabourává představu „ideálu“? Právě toto odvětví však skýtá jednu z nejlukrativnějších příležitostí módního trhu. Podívejme se na čísla. V USA je průměrná dámská velikost 14 a trh s plus size oblečením má hodnotu 17, 5 bilionu dolarů. Přesto nic nenasvědčuje, že by se tento nenasycený trh dostával do hledáčků módních návrhářů. Skoro až neetická kampaň Victoria’s Secret „The Pefect Body“ s tuctem modelek s vyphotoshopovanou postavou to jen podtrhuje.

Na Business of Fashion je aktuálně vedena diskuse na toto téma, takže pokud vás zajímá pohled odborníků a možnosti dalšího vývoje, směřujte sem: http://www.businessoffashion.com/community/voices/discussions/why-is-the-fashion-industry-ignoring-the-plus-size-market#

Do it like Beckham

Že problém konfrontace s představeným fyzickým ideálem se zdaleka netýká jen žen, ukazuje i tato s nadsázkou vytvořená reklama na spodní prádlo, kde hlavními protagonisty jsou David Beckham a James Corden. Reklama se týká imaginární značky J&D a byla určena výhradně pro použití v talk show Jamese Cordena. My si ale dovedeme představit, že by toto dílko mohlo sloužit jako podnětný příklad, jak lze uchopit propagaci over-sized módy.

Posuďte sami: https://www.youtube.com/watch?v=xau8s_g-lQk

Touto tečkou na odlehčení uzavíráme náš dnešní report. Ale protože máme po každé radost, když se s vámi můžeme podělit o nevšední novinky z fashion businessu i světa reklamy, za týden pro vás připravíme nový materiál. Doufáme, že si naše výpravy za módními zajímavostmi užíváte spolu s námi 🙂  

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek