LETEM FASHION SVĚTEM #5

Fashion-Forward Retirees

V předchozím týdnu jsme podali info o potenciálu segmentu plus size v módním průmyslu. Na obzoru je ale ještě jedna významná a přitom dosud opomíjená příležitost. Říkají si „Fashion-Forward Retirees“ nebo jednoduše „Stylish Seniors“. Zástupci tohoto hnutí nám denodenně dokazují, že móda, trendy a experimentování tu není jen pro zástupce nové generace, ale své příznivce nalézá i v řadách seniorů. Tak schválně… Kdo je označován za módní múzu New Yorku? Iris Apfel! Tato 90-letá dáma, která se označuje za „nejstaršího teenagera“ se stala celebritou před sedmi lety, kdy část její garderoby dokonce vystavilo Metropolitní muzeum. Krom svého inspirativního stylu je známá i pro svou životní filozofii. „Když se neoblékáte jako ostatní, proč se starat o to, co si myslí ostatní?“ nebo „Kupuji si věci, protože se do nich zamilovávám,“ myslíme perfektně vyjadřuje smýšlení této „pravé New Yorčanky“. A kdo je na scéně dál? Baddie Winkle, která „krade vaše muže od roku 1928“ je současnou hvězdou instagramového světa. Stále si říkáte, že jde jen o výjimky? Věřte, existuje celá galerie, jejímž jediným tématem jsou právě styloví senioři.

Objevte je sami tu: http://www.theguardian.com/fashion/2012/mar/13/iris-apfel-muse-new-york, https://instagram.com/baddiewinkle/, http://www.trendhunter.com/trends/advanced-style

Fashion magazíny útočí na sociální média

Sociální média a internet vůbec donedávna představovaly pro módní a lifestylové magazíny pouhý doplněk, v horším případě nutné zlo. Teď se situace otáčí a šéfredaktorky předních médií hovoří o důležitosti podpory v internetovém světě. Už nezůstávají jen u pravidelné aktualizace webů, ale snaží o neformálnější komunikaci skrze blogy a sociální sítě. Jejich snaha je kvitována, v prvním čtvrtletí 2015 narostl počet fanoušků v souhrnu o 7 %. Absolutním králem virtuálního světa je Vogue s 15,8 miliony followerů napříč všemi platformami. Stále se ale od ostatních printů má co učit, takový National Geographic s 67 miliony se zatím o svou pozici leadera nemusí strachovat. 🙂

Pokud máte zájem o další data, klikejte sem: http://www.racked.com/2015/4/15/8419981/vogue-elle-social-media

Silou módy proti globálnímu oteplování

Doteď jsme v našich etických okénkách zdůrazňovali negativní dopady tohoto průmyslu na životní prostředí. Tentokrát je tu ale případ, kdy móda naopak může pomoci! #DRESS4OURTIME je dílem skupiny aktivistů využívajících textilní experiment ke zvýšení povědomí o klimatických změnách. „Móda je všudypřítomná – i malá změna může mít nedozírný dopad. Snažíme se využít této přirozené podstaty a síly módy pro podnícení akce,“ tak zní motto projektu. Pro zapojení stačí nahrát fotku nebo krátké zamyšlení o 140 znacích s hashtagem #DRESS4OURTIME. Všechny příspěvky budou shromážděny a prezentovány v reálném čase na „Climate Dress“ během série živých instalací, eventů a happeningů.    

Více info zde: http://www.dress4ourtime.org/#a-dress-for-our-times

 

8 přikázání Leonarda Laudera

Leonard Lauder je jedním z matadorů fashion businessu. Ve svých 81 letech rekapituluje své zkušenosti a nezdráhá se je sdílet se začínajícími profesionály. Zdá se, že výzva byla pilířem jeho úspěchu. Nabádá, abyste vždy pátrali po lidech, kteří jsou chytřejší, lepší a zkušenější, než jste vy sami a pak je přiměli chtít, abyste uspěli. Když už máte svou vysněnou značku, vybudujte jí konkurenci. „Obával jsem se, že pokud nechám značku růst, budeme přinuceni dělat věci, které pro ni nejsou dobré,“ udává důvod, proč on sám k tomuto řešení sáhl v případě Estée Lauder. 

Všech jeho 8 přikázání pro úspěch v branži hledejte tu: http://fashionista.com/2015/02/leonard-lauder-business-wisdom

Nula sem, nula tam

Zábavná tečka je tu i dnes. Ne však tolik funny pro značku Balenciaga, která při aktualizování svého e-shopu trochu opomněla zadat jednu nulu a své kabelky za 2 000 dolarů tak prodávala za pouhých 200 dolarů. Twitterové šílenství, které nastalo, síť ochromilo, přesto se pár šťastlivců dokázalo prokousat až k dokončení objednávky. Podobný šotek navštívil před lety i stránky Applu, který hrdě nesl svou chybu a zboží skutečně doručil. Marketéra by napadlo – není to jen netradiční způsob podpory prodeje? Koneckonců, i takhle můžete jít „viral“.

Týdenní dávka novinek se tímto uzavírá, ale my se už teď těšíme na sběr dalších aktualit 🙂 Buďte při tom s námi!

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...