LETEM FASHION SVĚTEM #6

Iris, again 

Co se skrývá za stylem nepřehlédnutelné ikony Iris Apfel, jaký je její názor na módní průmysl a designéry? Vykreslili jsme Iris jako módní ikonu, ovšem je tu ještě jedna její stránka – ta, která se snaží vzdělat budoucí generace. Venku je dokument, ve kterém se dozvíte vše, co vám kdy zajímalo! Již pět let spolupracuje s University of Texas, kde vede projekt kladoucí si za cíl připravit studenty návrhářství na střet s realitou. „Každý rok jsem byla zděšená, jak málo toho studenti ví o fungování módního průmyslu. Všichni si mysleli, že je to jen nějaká bublina červeného koberce.“ skrze tento projekt se dostala do hledáčku Alberta Mayselese a čtyřleté natáčení dokumentu mohlo začít. Co vám její věta připomíná? Zřejmě to, jak je často vykreslována situace našeho módního trhu. Zdá se, že tento problém je globálnější, než jsme si mysleli… 

Více o dokumentu zde: http://www.style.com/culture/people/2015/iris-apfel-documentary-interview

The Artist Is Absent 

Ještě jeden film odpremiérovaný tento týden by neměl uniknut pozornosti. The Artist Is Absent během 11 minut představuje osobnost a tvorbu Martina Margiely, designéra zahaleného tajemstvím. Tento pomyslný zakladatel belgické high fashion se stranil veřejnosti a nikdy neukazoval svůj obličej. Toužil po tom, aby se pozornost všech soustředila výhradně na jeho tvorbu, kterou kladl na první místo. Tuto filozofii následují i jeho žáci, kteří se sice nechávají vidět, zato jejich modelky mají na mole zřídkakdy odhalený obličej. A to ne kvůli módě, ale kvůli tomu, aby se divák věnoval výhradně zkoumání oděvu, nikoliv jeho nositelky. Vynášel hloubku na povrch a sám mezitím zmizel. Designér, o jehož osobnosti se ví málo, ale jehož myšlenky stále udávají tón. 

 Na dokument od Alison Chernick se podívejte zde: http://www.yoox.com/project/theartistisabsent/

Skryté kariéry fashion světa 

Ne každý, kdo miluje módu má talent ji sám tvořit. I tak jsou ale pozice, v rámci kterých se každý takový nadšenec může realizovat. Jen se o nic moc neví, takže psst! Print designer je člověk, který stojí za všemi těmi úžasnými potisk a ornamenty pokrývající designérské oblečení. Práce zahrnuje práci s ilustracemi a vyžaduje znalost grafického designu. Runway sound designer je klíčový pro vycítění souznění mezi módou a hudbou a Head dresser se zase stará o zvládnutí zákulisního chaosu. Další překvapivá pozice – překladatel! Brandy většinou operují na mnoha světových trzích a vzájemné porozumění je pro ně stejné důležité jako návrhy samy. A konečně je tu Trend forecaster, jehož úkolem je předvídat lidské myšlenky a způsob rozhodování pro budoucí sezony.

Více info o pozicích tady: http://fashionjournal.com.au/fashion/features/five-fashion-jobs-you-didnt-know-existed

Fashion Revolution

Tento projekt snad netřeba představovat, ani vysvětlovat, jak zapadá do konceptu pohledu pod povrch. 24. dubna uplynuly přesně dva roky od tragédie v bangladéšské Rana Plaze, během níž zemřelo na 1100 pracovníků a další tisíce byly zraněny. Dopad by nebyl tak enormní, kdyby továrna dbala na bezpečnost práce nebo vůbec přijala fakt, že v jejích útrobách pracují skuteční lidé. Rana Plaza se stala symbolem boje proti podobně vedeným zařízením a rovněž katalyzátorem odboje nazvaného „Fashion Revolution“. Selfie s tričkem naruby a vystavenou cedulkou letos podruhé zaplavily sociální sítě s cílem zvýšit povědomí o podmínkách, za jakých je naše oblečení vyráběno. Fashion MAP je samozřejmě tohoto projektu součástí!

Konec sexuálního marketingu Abercrombie & Fitch

A perlička z marketingu. Kdo naopak povrch vytváří je oděvní firma Abercrombie & Fitch dosud proslulá svými zástupy polonahých mužských modelů během otvírání nových obchodů, speciálních eventů, v instoru jako netradiční podpora prodeje… prostě všude, kam jste se podívali, chlapík bez trička. Tomu je ale konec, tisková mluvčí A&F Mackenzie Bruce představila novou strategii. „Opouštíme sexualizovaný marketing. Naše strategie prochází zásadním vývojem. Budeme se více soustředit na barvy a ukazování produktů a trendů.“ No nevíme, jestli ti plavčíci nebyli přece jen trochu originálnější 😉 

Detaily na AdWeeku: http://www.adweek.com/news/advertising-branding/shirts-boys-abercrombie-says-its-done-sexualized-marketing-164300

Mise splněna, všechny informace podány 🙂 Bez novinek vás nenecháme ani příští týden. Už teď se těšíme, jaké téma ovládne módní svět tentokrát. 

 

Podobné texty

Fascinace AI, důraz na upcycling a oslava individuality | MBPFW DAY 1

Nikdo by po přečtení programu na páteční zahajovací večer...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...