NOKI – House of Sustainability

Retro-recyklace, slow-fashion, sustainability fashion, revolta a kulturní sabotáž je pět slov, které přesně vyjadřují, co znamená značka Dr.NOKI londýnského stylisty a designéra J.J.Hudsona.
Vznikla z nápadu založit časopis, který by popíral konzumní pojetí reklamy. Krásná fotografie na jedné straně a reklamní sdělení malým fontem až na straně druhé. Že to nemohlo fungovat, je jasné. A tak Hudson vymyslel nový koncept – postavit vnímání značkového oblečení na hlavu. Sám to považoval za jakési politické prohlášení – NOKI sdělení – dokázat kreativně zpracovat zbytky značkových oděvů a dát jim nový účel a nový design.

Značka NOKI vznikla přesmyčkou ze slova IKON. Také forma recyklace – stejná písmena v jiném pojetí.
Nejdříve vznikala trička. S využitím popraskaného a poničeného loga ikonických značek, které Hudson našíval na jiná obnošená trička. Pak teprve začal oděvy různě sešívat a hledat nové formy. Protože světové značky manipulují s námi, osvobodil se a začal “manipulovat” s nimi.

NOKI nabízí klientům přesně to, co jim klasické značky nabídnout nemohou. Individuální přístup a také ujištění, že móda a oděv může dávat širší smysl. Že není třeba se nechat donutit kupovat každých půlroku nové trendové oblečení. A že je cesta, jak se vymanit ze “závislosti na utrácení peněz”.

Materiál Hudson hledá v second handech nebo dokonce v kontejnerech s vyhozeným oblečením. Vybírá materiál podle příjemnosti na dotek, protože je přesvědčený, že když to zákazníkovi nebude příjemné, odloží oděv bez ohledu na to, jakou má barvu nebo zpracování. Sází na to, že oblíbené tričko nosíme až do úplného “utahání” a pořád ho máme rádi a vzdáme se ho až ve chvíli, kdy už opravdu není zbytí.

V roce 2007 Louis Vuitton navrhl kabelky sestavené z různých kusků jiných kabelek sešitých dohromady. Cena přesáhla 23.000 liber. Což je neskutečný paradox, kdy bylo obrovským způsobem zpeněženo a zařazeno do trendů něco, co je původním pojetím vyjádření naprosto opačného přístupu ke konzumu.

 E- shop Noki naleznete tadyA pokud se sami chcete pustit do něčeho obdobného, určitě to udělejte. Dočetli jsme se, že tvoření věcí a vyjádření kreativní stránky osobnosti má – kromě jiného – terapeutický účinek 🙂

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...