img_20140219_170819.jpg

Premiere Vision

Módní průmysl stále ctí dvě sezóny. Ne vždy a ne všude, ale v hloubi svého jádra stále nabízí veletrhy a fashion weeky dvakrát do roka. Každý event se ale váže k jinému nadcházejícímu období. Fashion week Haute Couture se předtavuje jen několik týdnů před sezónou. Například kolekce na jaro a léto módní domy představí v lednu. Mají tedy jen několik málo týdnů na to, aby zreplikovaly modely pro své zákaznice.

Na druhou stranu takových zakázek je jako šafránu. Kolekce, které nám jsou mnohem bližší, jsou kolekce Pret-a-Porter. Ty jsou představeny půl roku předem. V únoru 2014 proběhly po molech modely na zimu 2014-2015.

Během fashion weeku si z mola nákupčí vyberou modely, zadají zakázky na tisíce kusů a značky mají půl roku na jejich produkci a rozeslání do světových obchodních domů a butiků. Textilní veletrhy musí být ještě o krok do předu, aby návrháři z nových materiálů připravili kolekce na mola s půl ročním předstihem.

Pokud tedy jedete na Premiere Vision v únoru 2014 uvidíte trendy a innovace na léto 2015 a materiály na zimu 2015-2016. Ano, módní průmysl je tak trochu cestování časem do budoucnosti. 

Premiere Vision znamená První vize. Výstižný název pro textilní veletrh, který předpovídá trendy a s nimi i vzhled budoucích kolekcí. Je současně největším textilním veletrhem na světě a v Paříži představuje firmy z oblasti textilu, designy potisků, firmy vyrábějící galanterii a zpracující kůže. Poslední část výstavního prostoru je věnována manufakturám výrábějícím oděvy. Premiere Vision je především místo setkání kvalitních a spolehlivých firem, které pocházejí jak z Evropy, tak z Asie. 

Na veletrhu začněte návštěvou hlavního fóra, kde se dozvíte, jaké jsou hlavní barvy, témata a materiály na sezónu. Hlavní fórum má několik desítek metrů čtverečních a hlavně ráno je přeplněné nákupčími a studenty. Podle vzorků materiálů s názvem výrobce a číslem stání si vyberete, za kým se chcete jít podívat, navázat obchodní kontakty a objednat si vzorový kus materiálu. Důvod, proč většina Českých návrhářů shání látky na kolekce po českých velko i maloobchodech je podmínka minimálních objednávek. Na veletrhu se holt obchoduje jen ve velkém. 

 

Iva Burkertová posunula svou značku Odivi natolik, že si s minimálními objednávkami poradí. Letos byla na Premiere Vision poprvé a nabídka i atmosféra jí uchvátily. 

„Příští sezónu tam strávím celé tři dny, abych měla na všechno dost času. Je velký rozdíl nakupovat látky v Čechách a na Premiere Vision.“ Rozdíl je především v tom, že látky zakoupené přímo od výrobce můžete nechat přidělat a cenově vás tyto obchody nevyjdou dráž než materiály z Čech. 

Premiere Vision je místo trendů, inovací a obchodních kontaktů. Pokud seriózně zvažujete své působení v textilním nebo módním průmyslu, obchodu čí designu, ani Vám by příští sezóna neměla ujít. Uvidíme se tedy 16-18 září 2014 v Paříži. Studenti, kteří navštíví veletrh pod záštitou školy, mají vstup zdarma.