10588979_10203766015885411_1061616067_n.jpg

Tipy na čtení: Kamila Nora Netíková

Osobnosti, které mají co říct a vy to chcete číst. The Talks. Marina Abramović, Mick Jagger,Yohji Yamamoto.

Lůno, tiše křičící drama s Evou Green a Matt Smithem, je částečně sci-fi, ale čekejte pouze jen křehkou dramatickou linku odvíjející se neznámo kde. Mateřství jinak.

Todd Selby mapuje byty všemožných kreativců a umělců. Pokud máte pocit, že vaše příbytky jsou zahlcené různými serepetičkami a poklady až do posledního místa, tady najdete celou pokladnici. Mám ráda modernu, nicméně občasné nahlédnutí do kontejneru beru jako nutnost a věci odložené vedle popelnic u mě taky mají své místo, stejně jako ty ze starožitnictví na Jugoslávské v Brně. Takže The Selby je vděčnou odpovědí na častou otázku „kam s tím?“.

Zdeněk ŠmídZa písní Severu. Po mé několikadenní cestě po Norsku, která byla až příliš krátká, budou následovat tři týdny na Islandu. Tam léto nepřechází do podzimu, ale rovnou do zimy. Tímto je kniha, která pojednává o strastech a slastech při putování po severu, čtení víc než žádoucí. Dodávám, že se jedná o trilogii s výmluvnými názvy, například „Proč bychom se neztratili“ či „Proč bychom se netopili“.

Adamova jablka a Mads Mikkelsen v hlavní roli bravurní komedie v kombinaci dramatu a humoru, který je zcela absurdní.

Poslední moje přečtená kniha byla Naked Came I od Davida Weisse o životě Augusta Rodina. Pokud máte otce sochaře s krásnou, nicméně svébytnou osobností, je tato sonda do Rodinova soukromého života nutností.

Čtením pro uši je mluvené slovo na Vltavě. V kombinaci s plením zahrady je to dobrá očista duše. Co na to sousedé, to mi však není známo, ale tráva se při tom hrabe dobře.

Kalifornie, to je sametová opona Hediho tvorby. Jestli je něco odpovědí na to proč vypadají poslední přehlídky Hediho Slimane pro Saint Laurent jako koncertní backstage ze 70. let, pak je web jeho fotografií odpověď.

Big Sur, film o útěku Kerouaca pryč od lidí po vydání románu Na cestě. Velkorysé záběry kamery na krajinu jsou jednou ze silnějších stránek filmového počinu Michaela Polishe.