img_2554.jpg

Výstava 1.618 Sustainable Luxury

1.618 má za sebou již čtvrtou sezónu a přitahuje čím dál tím více pozornosti jak odborné tak laické veřejnosti. Spojuje v sobě mnoho velmi atraktivních aspektů: luxus, udržitelnost, etiku, inovaci, kreativitu, kvalitu, zážitky. Inspiraci tu najdou nejen potencionální zákazníci, ale i návštěvníci bez zlaté karty nebo profesionálové z téměř kterékoliv oblasti. 1.618 ve svém doprovodném programu nabízí přednášky o udžitelnosti ve vztahu ke kreativitě a atraktivitě produktu, o tajemnu luxusu v kontrastu s požadavkem transparence udržitelného systému, o klientech luxusních značek v rozvíjejících se zemích, slow turismu, nebo o městech budoucnosti.

Značky a firmy operující v luxusním sektoru jsou vzorem všem ostatním. Neplatí to vždy a ve všech ohledech, ale obecně ano. Příklad, který nám je asi nejbližší je „inspirace“ barvami a tvary z módních přehlídek. Kolekce luxusní značky Celine, která se s malými obměnami objeví každou sezónu u ZARY, mluví za vše. Od luxusního sektoru se ale můžeme učit i jinak a etičtěji. Příklad, které tyto firmy dávají kvalitou, úctou k řemeslu a inovací ve všech aspektech, je výjimečný. Luxusní produkty a zážitky existují v mnoha odvětvích a proto, jak už bylo řečeno, na své si na 1.618 příjdou všichni. 

Značky, které se tu prezentují se mění každý rok. Udržitelný luxus má co nabídnout. Letos bylo představeno 45 konceptů od módy a nábytku, přes turismus, auta, lodě, kola a lyže až po chromoterapii (terapie barvami). Jedná se většinou o malé a rodiné firmy. V pátečních článcích o ‚S‘ fashion to bylo zmíněno také: aplikovat dlouhodobě urdžitelnou strategii na velké korporace je mnohem složitější, než založit menší firmu s hodnotami dlouodobě udržitelného rozvoje v srdci.

Příkladem takové firmy je Soneva. Luxusní rezorty, které vyznávají nejen udržitelnost, ale také slow turismus. Tedy dovolenou, kde se nespěchá. Dokonce i jejich zaměstnavatelé jsou školení tak, aby chodili v přítomnosti klientů pomalu. Zakladatel Sonu Shivdasani přišel s konceptem „no news, no shoes“. Při příletu do rezortu jsou klienti vyzváni odevzdat veškerou technologii a boty. Inspirativní, že? 

Další módně sportovní inspirací na 1.618 byla značka Akonite. Její zakladatel, Alexandre Fougea, vyrábí recyklovatelné lyže a surfy. Konvenční lyže jsou velmi těžce recyklovatelné až nerecyklovatelné a přitom právě jejich uživatelé mají k přírodě často blízko a na její ochraně jim záleží. Alexadre nahradil materiály, ze kterých jsou lyže vyrobeny, a jediné, co ještě chybí doladit, je trocha chemického lepidla. I tak jsou jeho lyže „ready to be recycled“ a na 1.618 předvedl dokonce limitovanou edici neuvěřitelně sexy lyží na jejichž designu spolupracoval se známým francouzským umělcem Xavierem Veilhanem. V minulosti Alexandre vyráběl třeba i surf pro Luis Vuitton a i jeho nové lyže budou brzy na trhu ve spolupráci s velkou a luxusní značkou. Kterou, to nechtěl říct. 

Na 1.618 se objevila i dřevěná kola. Říkáte si, co všechno ta technologie dnes dokáže při pohledu na vyřezávané peří na rámu? Omyl, toto luxusní kolo bylo vyžezáno ručně. Na další eko-produkty a eko-projekty autorů se podívejte na jejich stránkách Guerin&Breitfuss

Další udržitelná a luxusní vozítka předvedlo i BMW a Smart, nebo velmi originální Supiore, jehož udržitelná a etická loď sídlila přímo ve vchodu do výstavních prostor. 

Doufám, že jste si tuto zkrácenou jízdu po 1.619 Sustainable Luxury jak se patří užili a že si jí příští rok nenecháte ujít. Během tohoto týdne se můžete z naší strany těšit ještě na poznatky z konferencí a tradiční páteční dávku udržitelné módy.