Ze studentského projektu vlastní obchod

“Značka Botas byla v roce 2005 označena jako jedna ze sta ikon českého designu. Kluci na ni se svým školním projektem navázali. Na UMPRUMce se rozhodli oživit Botas a model 66. Nová značka Botas 66 je vlastně redesign té původní z roku 1966. Redesign se netýkal jenom bot, ale celkového feelingu. Kluci navrhli nové logo, vizuální styl, ale co je nejdůležitější i způsob prodeje”, vysvětluje Darina.

Kdybyste Botas hledali v obchodech nebo na netu před rokem 2008, objevili byste asi jenom odkazy na brusle, kopačky a zašlou slávu.  “Botas fungoval jako výrobce spíše sportovního vybavení, tenisky byly vlastně jenom boty na nohejbal a podobně. “ Po redesignu, vyhrání všech možných designových cen a vytvoření vlastního Concept storu, došlo k praktické otázce. Jak přinést tuhle komunitní záležitost k reálnému zákazníkovi a oživit značku Botas doopravdy?

Jakub a Honza šli na to inovátorsky. Botas neměl vlastní síť obchodů a tak aby zajistili místo prodeje, oslovili další českou legendu. Do oživení Botasu se tak zapojil Baťa a začal redesignované tenisky prodávat. “I když to kdysi byli vlastně konkurenti, podařilo se přesvědčit Baťu ke spolupráci a Botas měl první zakázku s okamžitým odběrem.  Základní kolekce měla 13 modelů. Každý model měl svoje vlastní jméno, které je zvoleno tak, aby co nejvíc odpovídalo charakteru boty (model, který připomíná francouzskou vlajku, se kupříkladu jmenuje MERDE PR).

Když však Baťa změnil vedení, všechny české výrobky byly nahrazeny a spolupráce s Botas ustala.  V roce 2012 skončil i samostatný Concept store – Art galerie 66 v centru Prahy, a tak se Jakub a Honza spolu s Botas 66 dostali zase na začátek.  “Rok a půl se Botas 66 nikde pořádně neprodával. Jenom na menších e-shopech. Takže to bylo jako před celým projektem. Žádná kompaktní komunikace a žádné promo,“ dodáva Darina. Otevření obchodu Botas 66 na Křižkovského 18 je tak novým nádechem nejenom pro legendární Botasky ale i pro jejich redesignovanou mladší edici. Přichází v době, kdy resuscitaci dostává celá česká móda a pojímání lokální produkce a životního stylu.

Zajímalo nás, proč si pro projekt zvolil lokalitu Žižkova? Nemají to k nim turisté daleko?

“Žijeme tu, máme to tu rádi. A myslíme, že tato čtvrť pomalu ožívá. Rádi bychom přes léto udělali venku malinkou zahrádku. Nechceme, aby byl Botas 66 jenom o botách. Co se týče turistů, ještě jsme nespustili oficiální webovky v angličtině a i tak si cizinci najdou cestu. A když již přijdou, rovno si koupí například i 4 kusy. Chtějí věci, které jsou handmade, žádná Čína, ale originál český výrobek a kvalitní design.“

Budoucnost vidí mladí a nadšení lidé z Botas 66 rozhodně pozitivně. Jako mnoho mladých brandů i oni chtějí svoje působení rozšířit o zahraničí. Na začátek se pustili do nových a kvalitních webovek, které jsou taky blogem o celém projektu, a kde se každý nadšenec do bot dozví nejen detaily jednotlivých modelů, ale i historii a proces výroby.  Jak říká Darina, “blog vypadá spíš jako taková předpříprava na knižní publikaci.”

Vůbec bychom se při entuziazmu party kolem Botas 66 nedivili. Po otevření obchodu chtějí také začít s vlastním hudebním labelem Botas Records – Borec. Jejich prvním počinem bude tematicky žlutá kazeta s remixy songů ze šedesátých let.

Botas 66 má toho již hodně za sebou, ale ty pravé výzvy je ještě čekají. Podaří se jim obstát v konkurenci jiných značek? Je zapálení na takový projekt dostatečným důvodem vytrvat? Pro Honzu, Darinu a Jakuba to však není jenom “práce”.  “Je to spíše čas strávený s kamarády a zábava. Jsme v komunitě lidí, máme spoustu známých, proto dokážeme pracovat efektivněji a udělat věci mnohokrát i levněji jak běžná reklamka. Jsme součástí cílové skupiny, na kterou míříme, a proto si myslíme, že našemu zákazníkovi rozumíme.” 

Všichni tři navíc Botasem 66 skutečně žijí a vkládají do něj mnoho pozitivní energie. Moc se z toho na Fashion MAP těšíme!

Podobné texty

Fascinace AI, důraz na upcycling a oslava individuality | MBPFW DAY 1

Nikdo by po přečtení programu na páteční zahajovací večer...

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...