Fashion světem

Sociální sítě jsou zaplněné fotkami z mol Fashion Weeků a je na místě ptát se, pro koho a jaký smysl ještě mají módní přehlídky. 15 minutová show, kolekce, které budou dostupné až za půl roku, a tisíce fotografií přímo z show na Instagramu. I takový je popis dění na Fashion weeks v článku Business of FashionV čem hledat význam přehlídek, když se jejich přenos streamuje online? Zprostředkovávají zážitek, který není možné digitalizovat? Jde v nich skutečně o dané kolekce, nebo jen o medializaci a byznys?

S novým přístupem k tradičním přehlídkám přichází Tom Ford, který na prezentaci své kolekce využil video místo klasické runway show. Video se zpívající Lady Gaga a desítkou tančících modelek promítal na Pařížském Fashion Weeku s komentářem, že tradiční přehlídce by se nepodařilo tak vystihnout duši celé kolekce, jako se to daří právě tanečnímu videu. Víc ve článku na fashionista.com 

 

Na opačné straně v porovnání s Fordem stojí Rick Owens a jeho excentrická show, která způsobila největší rozruch na Pařížském Fashion Weeku. Modelky nesly druhé modelky, připevněné na jejich těle popruhy, zepředu nebo zezadu. I když modely vypadají mírně šokujícně, podle slov Owense se jednalo o emotivní metaforu týkající se ženství a mateřství. Celou galerii najdete tady: http://fashionista.com/2015/10/rick-owens-spring-2016

 

O další nevšední zážitek a senzaci se na Paris Fashion Weeku postaral Simon Porte Jacquenus, který ve své až divadelní módní show použil jako doprovod bílého koně. Surrealistické odkazy a snové vize světa se odrážely na hře s proporcemi a materiály, připomínajícími atmosféru z Gondryho filmů. Víc se dočtete v tomto článku.

Dojmy z přehlídek, které sice média mohou zprostředkovat, nenahradí však komplexní zážitek, který z přehlídky mají diváci. Avšak porovnávat avantgardní vystoupení Jacquenuse s videem Toma Forda by asi nebylo na místě. Módní přehlídky, i když mají svou tradiční koncepci, dělají výjimečné právě odchylky, v jakékoliv podobě. Móda je hra, a když dokáže zaujmout diváka, tak nezáleží na tom, zda jsou reálné nebo jen virtuálně zprostředkované.

 

Virtuálního světa se budou týkat i další příspěvky. Video pro novou kampaň H&M útočí na zákazníky všech věkových skupin, národností a náboženství. U ženy v hidžábu se objevuje muž v sukni, basketbalista s amputovanou nohou a dokonce Iggy Pop zalívající zahradu. H&M radí nosit ponožky v sandálech a porušovat zajetá pravidla.  Poselstvím má být udržitelnost módy a recyklace. Světový gigant se ale nezaručuje za to, že to není jen chytrý marketingový tah, jak získat víc zákazníků. Posuďte sami, video najdete tady: www.today.com/style

 

Nakupování nebylo nikdy jednodušší a vypadá to tak, že v budoucnu bude ještě o něco lehčí. Představa, že nakupujete produkty, přímo když si prohlížíte video s jejich recenzí, se stane běžnou realitou. Společnost Shopify se spojila s Twitterem a výsledkem je tlačítko ´Buy now´ dostupné pro jejich uživatele. Nákupy z Twitteru už dohání i Youtube, který plánuje zařadit do vybraných videí panel s nabídkou a tlačítkem na okamžitý nákup. Víc v článcích na  www.businessoffashion.com.

Pokud nejste zastáncem nakupovaní a oblečení si raději tvoříte sami, neměla by vám ujít kolekce mladé studentky módního designu Danit Peleg, která ji celou navrhla v grafickém programu a následně vytiskla na 3D tiskárně. Zhotovení celé kolekce jí trvala 9 měsíců, ale výsledek je vážně unikátní. Přesvědčte se sami v galerii na:  http://fashionista.com

 

Ať už ve virtuálním světě nebo v tom reálném, inspirovat se můžete i běžnou cestou do práce, při které si všimnete třeba nenápadných detailů budov, které vám najednou připadnou výjimečné. Nechte se inspirovat a my vám za týden přineseme další shrnutí těch našich inspirací!

 

Podobné texty

Ukrajinská značka KSENIASCHNAIDER: Provokuje a boří hranice mezi realitou a digitálním světem

Think Inside the Box. Motto nejnovější kolekce ukrajinské značky KSENIASCHNAIDER...

Vlna nového začátku. Ve Zlíně se chystá další ročník Fashion Eventu Dotek.

Již potřinácté ovládne Zlín módní akce Fashion Event Dotek....

NEJIKONIČTĚJŠÍ POZVÁNKY NA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY

Když jsme poprvé viděli Harryho Pottera, jak dostává obálku...