Móda je krásná uvnitř #12 Šíření dobrých zpráv

Pokud my si přejeme kvalitu a šetrnost k přírodě, dostaneme ji. Stačí jen v obchodě dát hlas tomu správnému kandidátovi. A především je důležité dát hlas tomu správnému kandidátovi v den, kdy vás všichni fotí, kdy jste všude vidět a kdy budete na stránkách časopisů a v odkazech blogů ještě týdny po večírku. Na takové dny je tu Green Carpet Challenge, iniciativa Livii Firth. Green Carpet Challenge inspiruje světové návrháře, aby šili róby a vyráběli doplňky a šperky s principy dlouhodobě udržitelného rozvoje a etiky. Do projektu se zapojila Stella McCartneyArmani, Tom Ford se smokingem pro muže, Lanvin se zlatou eko-róbou pro Maryl Streep a dokonce i světový výrobce luxusních hodinek a šperků Chopard.

 Ano, vzácné kameny a kovy a především jejich těžba jsou často doprovázeny velmi neetickými praktikami a navíc jsou nešetrné k přírodě. Tyto hodinky od Chopard jsou první na světě vyrobené z certifikovaného zlata, které bylo vytěženo eticky. Místo „fairtrade“ se tedy jedná o „fairmine“. Do projektu se se svou kabelkou z certifikované kůže zapojila i firma Gucci. Certifikát na kabelce prokazuje, že kůže na kabelku pochází z ranče, který dodržuje předpisy a nevypaluje na svém pozemku lesy za účelem zvětšování stáda. Více o módě a odlesňování najdete v jednom z našich předchozích článcích. 

Díky zapojení velkých jmen a díky fotkám celebrit z červeného koberce na nejvýznamnějších událostech roku tak Livia Firth velmi viditelným způsobem poukazuje na nutnost transformace módního průmyslu v průmysl čistší a udržitelnější. Průmysl, ze kterého mají radost nejen jeho zákazníci a akcionáři světových řetězců, ale i lidé, kteří oblečení vyrobili. 

V čem vyrazíte na červený koberec Prague Fashion Weekendu příští sezónu vy? 

Livia Firth vydala nedávno i své první velmi poetické a dojemné video s názvem „Handprint“ a podtitulem „You carry the stories of the people who make your clothes“ (Nosíte příběhy lidí, kteří vyrábí vaše oblečení). 

Na příběhy lidí, kteří stojí za tisíci a milióny kusů oblečení v obchodech a našich skříních naráží i první ročník Fashion Revolution, projekt, o němž jsme vás informovali v minulém díle.  Od minulého týdne se do projektu v České republice a na Slovensku přidaly další organizace, firmy i návrháři a my se jen těšíme na jejich fotografie v oblečení #insideout již ve čtvrtek 24.4.2014. Chcete se také přidat? Můžete začít třeba tím, že podpoříte naší stránku na Facebooku,  kde jsou všechny informace a fotografie a kde projekt poběží v průběhu celého roku až do příštího ročníku Fashion Revolution Day 24.4.2015.  Můžete šířit zprávy o projektu mezi vaše přátele a především se můžete vyfotit ve vašem oblečení naruby a nasdílet ho s hashtagem #insideout. Pokud byste chtěli fotografie přímo od fotografky Míši z týmu Fashion MAP, hledejte nás příští týden v centru Prahy (pro bližší informace sledujte náš facebook a kalendář). 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...