Móda je krásná uvnitř #12 Šíření dobrých zpráv

Pokud my si přejeme kvalitu a šetrnost k přírodě, dostaneme ji. Stačí jen v obchodě dát hlas tomu správnému kandidátovi. A především je důležité dát hlas tomu správnému kandidátovi v den, kdy vás všichni fotí, kdy jste všude vidět a kdy budete na stránkách časopisů a v odkazech blogů ještě týdny po večírku. Na takové dny je tu Green Carpet Challenge, iniciativa Livii Firth. Green Carpet Challenge inspiruje světové návrháře, aby šili róby a vyráběli doplňky a šperky s principy dlouhodobě udržitelného rozvoje a etiky. Do projektu se zapojila Stella McCartneyArmani, Tom Ford se smokingem pro muže, Lanvin se zlatou eko-róbou pro Maryl Streep a dokonce i světový výrobce luxusních hodinek a šperků Chopard.

 Ano, vzácné kameny a kovy a především jejich těžba jsou často doprovázeny velmi neetickými praktikami a navíc jsou nešetrné k přírodě. Tyto hodinky od Chopard jsou první na světě vyrobené z certifikovaného zlata, které bylo vytěženo eticky. Místo „fairtrade“ se tedy jedná o „fairmine“. Do projektu se se svou kabelkou z certifikované kůže zapojila i firma Gucci. Certifikát na kabelce prokazuje, že kůže na kabelku pochází z ranče, který dodržuje předpisy a nevypaluje na svém pozemku lesy za účelem zvětšování stáda. Více o módě a odlesňování najdete v jednom z našich předchozích článcích. 

Díky zapojení velkých jmen a díky fotkám celebrit z červeného koberce na nejvýznamnějších událostech roku tak Livia Firth velmi viditelným způsobem poukazuje na nutnost transformace módního průmyslu v průmysl čistší a udržitelnější. Průmysl, ze kterého mají radost nejen jeho zákazníci a akcionáři světových řetězců, ale i lidé, kteří oblečení vyrobili. 

V čem vyrazíte na červený koberec Prague Fashion Weekendu příští sezónu vy? 

Livia Firth vydala nedávno i své první velmi poetické a dojemné video s názvem „Handprint“ a podtitulem „You carry the stories of the people who make your clothes“ (Nosíte příběhy lidí, kteří vyrábí vaše oblečení). 

Na příběhy lidí, kteří stojí za tisíci a milióny kusů oblečení v obchodech a našich skříních naráží i první ročník Fashion Revolution, projekt, o němž jsme vás informovali v minulém díle.  Od minulého týdne se do projektu v České republice a na Slovensku přidaly další organizace, firmy i návrháři a my se jen těšíme na jejich fotografie v oblečení #insideout již ve čtvrtek 24.4.2014. Chcete se také přidat? Můžete začít třeba tím, že podpoříte naší stránku na Facebooku,  kde jsou všechny informace a fotografie a kde projekt poběží v průběhu celého roku až do příštího ročníku Fashion Revolution Day 24.4.2015.  Můžete šířit zprávy o projektu mezi vaše přátele a především se můžete vyfotit ve vašem oblečení naruby a nasdílet ho s hashtagem #insideout. Pokud byste chtěli fotografie přímo od fotografky Míši z týmu Fashion MAP, hledejte nás příští týden v centru Prahy (pro bližší informace sledujte náš facebook a kalendář). 

Podobné texty

Ukrajinská značka KSENIASCHNAIDER: Provokuje a boří hranice mezi realitou a digitálním světem

Think Inside the Box. Motto nejnovější kolekce ukrajinské značky KSENIASCHNAIDER...

Vlna nového začátku. Ve Zlíně se chystá další ročník Fashion Eventu Dotek.

Již potřinácté ovládne Zlín módní akce Fashion Event Dotek....

NEJIKONIČTĚJŠÍ POZVÁNKY NA MÓDNÍ PŘEHLÍDKY

Když jsme poprvé viděli Harryho Pottera, jak dostává obálku...