Méně než týden po ohlášení odchodu Rafa Simonse z pozice kreativního ředitele haute couture domu Dior, (o kterém jsme psali v minulém článku, zde) zažívá módní svět další překvapivý odchod. Alber Elbaz opouští po 14-ti letech pozici kreativního ředitele francouzského módního domu Lanvin. Důvodem jeho odchodu byly podle jeho slov neshody s vlastníky značky Shaw-Lan Wangem, píše portál Business of Fashion, Elbazův rukopis pro Lanvin byl známý ženskostí a hravostí svých modelů. Na protest proti jeho odvolání se postavil tým jeho spolupracovníků, kteří chtějí Elbaza zpět. Víc o protestu se dozvíte zde: http://fashionista.com
Móda se mění, nejen kvůli personálním změnám ve vedení luxusních značek, ale i díky technologiím. Jejich vliv je už teď výrazný a v budoucnosti ještě poroste. Už nikdy si nebudete muset stěžovat, že nemáte co na sebe. Jednou z novinek je aplikace společnosti Le Tote, která svým uživatelům radí, jak správně prezentovat svůj styl. Vygeneruje vám vhodný střih šatů na základě vašich proporcí anebo vám vytvoří týdenní plán podle počasí ve městě, ve kterém žijete. Za poplatek 50 dolarů měsíčně si můžete oblečení pronajmout a nechat si ho do doby, než vás přestane bavit. O pronajímání a dalšch užitečných aplikacích se dočtete více zde: http://techcrunch.com
U technologií ještě zůstaneme. Jak by vypadal svět, ve kterém bychom mohli platit účty pomocí šatů nebo náhrdelníků? Adam Selman, designér, jehož jméno se pojí s kolekcí šatů propojených s tech-světem, přináší modely budoucnosti. Šaty, psaníčka, dokonce i náušnice, obsahují mikročip, se kterým bude možné platit bezkontaktně. Zní to jako sci-fi, které se ale za chvíli může stát realitou. Selmanova kolekce, vytvořená ve spolupráci s firmou MasterCard, by měla být dostupná v druhé půlce roku 2016. Na odpověď, jak a zda to vůbec bude v praxi fungovat, si proto budeme muset ještě počkat. Víc o kolaboraci se dozvíte zde: http://www.nytimes.com
Jak to dopadne, když se teen hvězda instagramu rozhodne ukázat, že všechny fotografie na instagramu jsou jen iluzí? Essena O’Neill, australská teenagerka, modelka a youtuberka chtěla světu ukázat i odvrácenou stránku slávy získané díky instagramu. Kritizuje sociální media za to, že jsou neobjektivní a jejich jedinou úlohou jsou marketingové strategie. Pod fotografie na instagramu uvedla za jakých okolností a proč doopravdy vznikly. 100 stejných záběrů kvůli jediné podařené fotografii, stylizované podle požadavek platícího klienta, nebo den hladovky. Krátké anekdoty, spolu s jejím vyhlášením v boji proti virtuálnímu životu si můžete přečíst zde: http://www.elle.com
Na závěr ještě jedna perlička pro fanoušky Star Wars. Pokud jste vždy toužili nosit svoje hrdiny blízko při těle, značka Irregular Choices vám splní přání. Lodičky s podpatky ve tvaru helmy Darth Vadera, balerínky v podobě droidů či zimní kozačky s portrétem Chewbaccy? Že je to reálné se dozvíte zde: http://www.theguardian.com V módě je zkrátka možné všechno, limitem je jen představivost.