Móda je krásná uvnitř #17 Bruno to myslí upřímně

Každý týden slavím narozeniny mého sloupku o módě krásné skrz naskrz. Dnes má sedmnáct týdnů a já doufám, že jste načerpali nejen spoustu faktů a informací, ale také inspiraci, jak se oblékat ještě lépe, než se oblékáte. Aby nejen váš outfit, ale i story za ním byla krásná. Tato věta je inspirovaná ikonami ‚udržitelné módy‘, jednou z nich je i Bruno Pieters. Byl to dokonce zrovna on, kdo vyslovil ‚nakupování je jako volby. Každým nákupem dáváte hlas svému kandidátovi a určujete v jakém světě budete žít.‘ 

Ještě nedávno art director německé značky Hugo Boss před třemi svou pozici opustil a před dvěma lety založil vlastní brand, jehož jméno bude jednou větší než Hugo Boss. Jedná se o Honest By – první 100% transparentní značku na světě. 

Greenwashing říkáte si? Honest By není žádná korporace. Honest By vzniklo od samého počátku s těmi nejčistšími úmysly vyrábět oblečení šetrně a čistě a zaměstnávat samé usměvavé, spokojené a dobře zaplacené švadlenky. Narozdíl od korporací Honest By nevydává suché a nic neříkající stostránkové výroční zprávy o jejich Společenské odpovědnosti (CSR ) ale jde vyloženě s kůží na trh – o každém oděvu je uvedeno VŠECHNO do těch nejmenších detailů jako je dodavatel cedulky a z jakého materiálu je vyrobena. Honest By posouvá transparenci ještě dál. Neřekne vám jen všechno o materiálech a jejich původu, ale přizná dokonce i jejich cenu i s výpočtem marže pro designéra. Prostě VŠECHNO. Pokud nechcete příliš zkoumat všechny tyto informace a chcete si jen pořídit nějaký ‚designer piece‘, můžete jednoduše filtrovat nabídku podle kategorií: 

 

Organic – vyrobeno z přírodních materiálů bez použití nebezpečných chemikálií. 

Vegan – vyrobeno z materiálů rostliného nebo technického původu. Žádná část oděvu nebo obuvy nebyla vyrobena z materiálu živočešného původu (žádná kůže, žádná vlna, žádné pravé hedvábí atd). 

Skin friendly – pro barvení a tištění byla použita šetrná nebo přírodní barviva. 

Recycled – vyrobeno z recyklovaných materiálů. 

European – celý výrobek byl vyroben na území Evropy a z materiálů zajištěných pouze v rámci Evropy. 

Honest By působí na trhu již dva roky. Součástí strategie je mít pouze online shop a nepřevádět kolekce v rámci velkých eventů, jako jsou například fashion weeky. Dokonce nerespektuje ani dvě kolekce za rok, natož pak dvacet kolekcí za rok. Designy nepodléhají trendům, možná je určují svou nadčasovostí. Honest By má jiné hodnoty a stojí si za nimi. I přesto je značka více než vidět. Je o ní hodně slyšet a Bruno Pieters objel za ty dva roky snad půl světa v rámcí konferencí, debat, projektů. Svědčí o tom i slideshow, která je aktuálně k vidění na homepage značky . 

Pokud jsou extravagantní designové kousky od Honest By mimo vaše finanční možnosti, ale chtěli byste vědět, jak moc jsou ‚honest‘ značky, které kupujete, můžete navštívit stránky Rank a Brand, kde uvidíte hodnocení značek podle společenské a environmentální zodpovědnosti. Předpokládám, že pro většinu z vás bude nejzajímavější kategorie ‚Retailers‘, kde vyhrává H&M. Na druhou stranu například Promod a NewYorker jsou v červené kategorii s označením ‚nekupujte to‘. Tam překvapivě skončily i kolekce M&S, ačkoliv M&S pracuje již léta na ambicióním plánu A a nedávno představilo světu ‚the most sustainable suit in the world‘ (nejudržitelnější oblek na světě), ale o tom snad příště. 

Podobné texty

#BRANDLOVEㅣBODE: značka, která získala srdce Harryho Stylese

S novým rokem spouštíme také novou sérii #BRANDFOLIO, ve...

Rina Sawayana – star roku 2023, která září i letos

Japonská zpěvačka, modelka a nyní i herečka Rina Sawayama...

MÓDNÍ VĚŠTBA aneb co bylo a co bude: trendy pro rok 2024

Rok se s rokem sešel a módní svět zažívá...

Zimní Dr. Martens vás v mrazech zahřejí

Dr. Martens s vniřní stélkou v podobě umělého kožichu...
Předchozí článek
Další článek